چهارشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۸۷

شکست اطلاعاتی در عراق، بزرگترین عامل تاسفبار دوران ریاست جمهوری جرج بوش

شکست اطلاعاتی در عراق، بزرگترین عامل تاسفبار دوران ریاست جمهوری جرج بوش
11:35:49 AM 1387/9/12
جرج بوش
جرج بوش

جرج بوش رئیسجمهور آمریكا بزرگترین عامل تاسفبار دوران ریاست جمهوری خود را 'شکست اطلاعاتی“ در ارزیابی تهدید حکومت سابق عراق دانست. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا، با اشاره به ارزیابی اطلاعاتی آمریکا درباره تولید تسلیحات کشتار جمعی به وسیله حكومت سابق عراق گفت: 'افراد زیادی اعتبار خود را به خطر انداختند و تولید تسلیحات کشتار جمعی را دلیلی برای برکناری صدام حسین دانستند ”ایكاش اطلاعات متفاوتی در اختیار داشتیم'.
وی افزود: 'من در مبارزات انتخاباتی نگفته بودم به من رای دهید تا جنگی را برای شما اداره کنم. به عبارتی من پشبینى نمیکردم جنگی بروز کند'.
جرج بوش گفت: 'مطمئن هستم بعضی افراد بهخاطر اشتباهات من به باراک اوباما رای دادند.