چهارشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۸۷

باراك اوباما: باید از گسترش تسلیحات اتمی توسط رژیم ایران جلوگیرى شود

باراك اوباما: باید از گسترش تسلیحات اتمی توسط رژیم ایران جلوگیرى شود
6:59:50 AM 1387/9/12
باراك اوباما
باراك اوباما

باراك اوباما رئیسجمهور منتخب آمریكا همچنین در یك كنفرانس مطبوعاتی هنگام معرفی تیم امنیت ملی و وزیر خارجه آمریكا گفت: كارهای زیادی وجود دارد كه باید به آنهارسیدگی شود؛ جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی توسط رژیم ایران و كره شمالی و ایجاد صلحی پایدار بین اسراییل و فلسطینی‌ها و تقویت نهادهای بین‌المللی.
وی افزود: گسترش تسلیحات اتمی، این خطر را ایجاد كرده است كه، مرگبارترین تكنولوژی جهان ممكن است به دست افراد خطرناك بیفتد. وابستگی ما به نفت خارجی و دولتهای مستبد جهان ما را به خطر انداخته است…

باراك اوباما در ادامه كنفرانس مطبوعاتی خود گفت: چالشهای امنیت ملی كه ما با آنها مواجهیم، عظیم و فوری هستند. ما در حال حاضر با دو جنگ دست به گریبان هستیم. منازعات قدیمی، حل ناشده باقی مانده‌اند، و قدرتهای خود خوانده جدید، فشارهایی را بر نظام بین‌المللی اعمال كرده‌اند.

رئیسجمهور منتخب آمریكا همچنین به حمله تروریستی در بمبئی هند اشاره كرد و افزود: در جهانی كه ما خواستار آن هستیم، برای كسانی كه شهروندان بیگناه را می‌كشند، تا افراط‌گرایی را ترویج كنند، جایی وجود نخواهد داشت… ما بر توان خود را برای شكست دادن دشمنان خواهیم افزود و از دوستانمان نیز حمایت می‌كنیم.

باراك اوباما در مورد عراق نیز تأكید كرد كه با رابرت گیتس و فرماندهان درصحنه درباره نحوه حضور و استمرار نیروهای آمریكایی در عراق رایزنی خواهد كرد و متناسب با شرایط موجود تصمیم لازم را اتخاذ خواهد نمود.
تلویزیون آخوندها شب گذشته درباره كنفرانس مطبوعاتی باراك اوباما گفت:
باید همان سیاستهای قبلی را در قبال برنامه هسته‌یی ایران ادامه دهد. اوباما جمهوری اسلامی ایران را حكومت خطرناك خواند.
اوباما بعد از این معارفه در سخنانی تاكید كرد نباید به ایران اجازه داد كه به دانش هسته‌یی دست یابد.