جمعه، آذر ۲۹، ۱۳۸۷

اعتراض کارگران "لوله سازی اهواز" به احمدی نژاد


فراسوی خبر ... آدینه 29 آذر

اعتراض کارگران "لوله سازی اهواز" به احمدی نژاد

جعفر پویه

برخلاف ادعاهای پایوران رژیم جمهوری اسلامی در بی تاثیر بودن بحران اقتصادی جهانی بر اقتصاد کشور، آثار زیانبار آن هر روزه در زندگی اقشار کم درآمد خود را نشان می دهد. به غیر از آن، تعطیلی کارخانه های بسیاری که توان رقابت با کالاهای وارداتی را ندارند، روی دیگر سکه فقر و بیکار سازی کارگران ایران است. روز گذشته بیش از هزار نفر از کارگران شرکت "لوله سازی اهواز" در حالی که احمدی نژاد در سفر استانی اش در این شهر حضور دارد، دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. آنها با سر دادن شعار "زندگی انسانی حق مسلم ماست"، مسیر 5 کیلومتری کارخانه تا استانداری را پای پیاده پیمودند و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.
خطری که کار و معیشت کارگران لوله سازی را تهدید می کند، تعطیلی کامل کارخانه است که آنان را به صف لشگر بیکاران خواهد راند. فعالان کارگری "لوله سازی اهواز" می گویند: بخشنامه اخراج کلیه کارگران لوله سازی که شمار آنها به بیش از 4000 نفر می رسد، از سوی هیات دولت صادر شده است. در تاریخ 5 دیماه، 50 درصد از کارگران اخراج می شوند و مابقی آنها می بایست تا قبل از پایان سال 87 تسویه حساب کنند.
این فعالان همچنین می گویند: سپاه پاسداران بیش از 400 میلیارد تومان از این شرکت خرید کرده است و حاضر به پرداخت بدهی خود نیست. این کلاهبرداری بزرگ یکی دیگر از دلایل ورشکستگی شرکت "لوله سازی اهواز" برآورد می شود.
این درحالی است که به گزارش اتاق بازرگانی، اکثر واحدهای تولیدی کشور در آستانه تعطیلی کامل قرار دارند. مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و محدودیت اعتبارات بانکها، تحریم، تامین مواد اولیه، مشکلات بانکی سفارش کالا و خرید از طریق کشور ثالث، قطع برق، گاز و راس آنها واردات بی رویه توسط نورچشمیها و آقازاده های پایوران رژیم از دلایل ورشکستگی و ناکار آمدی واحدهای تولیدی گزارش می شود. یکی از دلایل بحران در صنعت فولاد که در گزارش اتاق بازرگانی بر آن تاکید می شود، پایین بودن تعرفه واردات انواع تیرآهن و میل گرد است که این محصولات را زیر قیمت تمام شده وارد بازار می کند.
کارگران "فولاد اهواز" که شاهد خانه خرابی خود توسط دولت نظامی – امنیتی احمدی نژاد هستند، با برگزاری راهپیمایی اعتراضی سعی کردند تا انزجار خود را از سیاستهای غلط دولت گماشته و گوش به فرمان ولی فقیه بیان کنند.
رژیم جمهوری اسلامی و همه پایوران آن از صدر تا ذیل مسوول خانه خرابی مردم ایران به ویژه کارگران و خم شدن کمر آنان در زیر بار فقر و گرانی هستند. زندگی انسانی حق همه کارگران و مزدبگیرانی است که چرخ صنعت و تولید کشور را می چرخانند. برای رسیدن به این خواسته انسانی باید رژیم سرکوبگر و ضد کارگری رژیم ولایت فقیه را برانداخت و علت اصلی ظلم و بی عدالتی را از پیش پای مردم ایران برداشت.