جمعه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۷

آمریکا شرکت ملی کشتیرانی ایران و 18 شركت وابسته به آن را مورد تحريم قرار داد

آمریکا شرکت ملی کشتیرانی ایران و 18 شركت وابسته به آن را مورد تحريم قرار داد
8:47:49 AM 1387/6/21
وزارت خزانه داري آمريكا
وزارت خزانه داري آمريكا

آمریکا شرکت ملی کشتیرانی ایران و 18 شركت وابسته به آن را به دلیل همکاری با برنامه هسته ای و موشکی رژیم ایران مورد تحریم قرار داد
وزارت خزانه داری آمریکا در جدیدترین اقدام خود، روز چهارشنبه شرکت ملی کشتیرانی ایران و ۱۸ شرکت وابسته آن را به دلیل همکاری با برنامه هسته ای و موشکی ایران مورد تحریم قرار داد.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است: به دلیل این که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های وابسته به آن خدمات لجستیکی به برنامه موشکی ایران ارائه می کنند و درهمین زمینه مقامات بین المللی کشتیرانی را گمراه می کنند، این شرکت مورد تحریم قرار می گیرد. به گزارش خبرگزاری ’رویتر، دفتر نظارت بر اموال خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده هر گونه همکاری شهروندان و موسسات امریکایی با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های تابعه آن ممنوع اعلام شده است. این دفتر همچنین تصریح کرده است که هرگونه اموال و دارایی های این شرکت در ایالات متحده توقیف و مسدود می شود.
طبق اطلاعات وب سایت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت دارای ١١٥ فروند کشتی است. این شرکت با بیش از هفت هزار پرسنل سالانه کار حمل بیش از ٢٢ میلیون تن کالا را انجام می دهد. استوارت لوی، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی، روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اقدامات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بخشی از روند گسترده تری از اقدامات جعلی و فریب کاری ایران در راستای توسعه برنامه هسته ای و موشکی این کشور است. استوارت لوی همچنین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده است که با جعل اسناد و مدارک کالاهای مورد تحریم سازمان ملل متحد را به ایران منتقل می کند.
در حالی آمریکا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت های تابعه آن را مورد تحریم قرار داده است که روز سه شنبه استوارت لوی از مذاکره آمریکا با متحدانش در مورد نقشی که شرکت های بیمه برای تشدید تحریم ها علیه ایران می توانند ایفا کنند، خبر داده بود.
استوارت لوی گفته بود: قطعنامه های تحریمی علیه تهران موجب شد تا بانک های غربی به شدت روابط خود با ایران را کاهش دهند ولی شرکت های بیمه نیز می توانند فشار بیشتری به تهران وارد کنند.
معاون خزانه داری آمریکا برای مذاکره در این مورد به اروپا سفر کرده و قرار است با مقامهاى اروپایی در بلژیک، اتریش، هلند و آلمان مذاکره کند.