چهارشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۷

ایرانیان تظاهر كننده خواستار عدم انتقال حفاظت شهر اشرف شدند

ایرانیان تظاهر كننده خواستار عدم انتقال حفاظت شهر اشرف شدند
10:58:08 AM 1387/6/19
تظاهرات حاميان مقاومت در واشنگتن
تظاهرات حاميان مقاومت در واشنگتن

تظاهرات حامیان مقاومت در واشینگتن و خواست آنان برای تضمین حفاظت اشرف، مورد توجه رسانههای خبری قرار گرفت:
روزنامه واشینگتن تایمز گزارش داد: ایرانیان در مقابل كاخ سفید جمع شدند، تا از ارتش آمریكا خواستار عدم انتقال حفاظت قرارگاهی شوند كه محل استقرار مخالفان ایرانی است. آنها در حالی كه پرچم هایی در دست داشتند، شعار می دادند: آمریكا اقدام كن! حفاظت اشرف را تضمین كن! واشینگتن تایمز افزود: نزدیك به 3500 تن از اعضای مجاهدین خلق ایران - اصلىترین سازمان اپوزیسیون رژیم ایران، در قرارگاه اشرف می باشند. رژیم ایران فشارهای خود را بر روی دولت عراق به منظور اخراج آنها و بازگرداندن شان به ایران، افزایش داده است. قرارگاه اشرف از اواسط دهه 80 تشكیل شده و نهادی مستقل در عراق بوده است. بعد از تهاجم نیروهای آمریكایی به عراق، اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، سلاحهای خود را به ارتش آمریكا تحویل دادند و ارتش آمریكا حفاظت انها را، پذیرا شدند. دولت آمریكا در سال 2004 ساكنان اشرف را به عنوان افراد حفاظت شده تحت كنوانسیون ژنو به رسمیت شناخت.
واشینگتن تایمز در پایان نوشت: یكی از سازماندهندگان كمیته آمریكایی حمایت از ساكنان اشرف گفت، تا زمانی كه نیروهای آمریكایی در عراق حضور دارند، آنها باید حفاظت از شهر اشرف را به عهده داشته باشند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس خبرداد: حامیان نیروی مخالف ایرانی روز دوشنبه در مقابل كاخ سفید اجتماع كردند و از آمریكا خواستار ادامه حفاظت اعضای سازمان مجاهدین كه در عراق مستقر میباشند، گردیدند.
آنها در حالی كه پرچم های سازمان مجاهدین را در دست داشتند، اقدام به راهپیمایی كردند. تظاهركنندگان شعارهایی سرمی دادند و خواستار ادامه حفاظت آمریكا از اعضای مجاهدین شدند. آنها میگفتند در صورت بازگشت، اعضای این سازمان به ایران، با تهدید شكنجه مواجه خواهند بود.
آسوشیتدپرس افزود: حامیان مجاهدین می گویند، رژیم ایران تاكنون اشرف را با استفاده از آدم ربایی و شلیك موشك هدف قرارداده است. پروفسور استیون اشنیبام- از حقوقدانان برجسته آمریكایی و استاد دانشگاه جانهاپكینز در واشینگتن گفت، حامیان این سازمان در ماه ژوئیه از وزارت امور خارجه آمریكا خواستار لغو برچسب تروریستی گردیدند. آنها همچنین از عفو بینالملل و سایر سازمانهای غیردولتی نیز خواستند كه علیه انتقال حفاظت اشرف، موضع گیری كنند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویر متعددی از تظاهرات واشینگتن مخابره كرد.
پایگاه اطلاع رسانی اورنج كانتی نیز خبر برگزاری تظاهرات حامیان مقاومت در مقابل كاخ سفید را بازتاب نمود و نوشت: شادی و ملیسا ذوالجلال هفت و هشت ساله بودند كه والدین شان آنها را به آمریكا فرستادند. این دو زن جوان، روز یكشنبه از اورنج كانتی به پایتخت آمدند و زیر گرمای شدید، در مقابل كاخ سفید تظاهرات كردند تا از دولت آمریكا خواستار ادامه حفاظت خانواده شان و هزاران تن دیگر از ایرانیان تبعیدی شوند كه در اشرف در عراق به سر می برند.
ناصر شریف از سازماندهندگان این تظاهرات گفت، ما در تلاش هستیم تا توجهات بیشتری را به موضوع ساكنان اشرف جلب كنیم. بسیاری از خانوادههای ساكنان اشرف كه در اورنج كانتی و محدوده لس آنجلس زندگی می كنند، نسبت به بروز یك فاجعه انسانی نگران هستند. پرفسور اشنیبام در این باره گفت: ساكنان اشرف، تروریست نیستند. آنها داوطلبانه در سال 2003 سلاحهایشان را تحویل دادند. اد رویز از نمایندگان دولت آمریكا نیز، گفت، تضمین هایی از وزارت خارجه گرفته است مبنی بر اینكه آنها هرآنچه می توانند برای جلوگیری از بازگشت اجباری ساكنان اشرف به ایران انجام دهند. او گفت، ما فشار خود را حفظ خواهیم كرد تا اطمینان یابیم كه كسی به ایران بازگشت داده نمی شود.
خبرگزاری فرانسه نیز تصاویر در مورد تظاهرات هموطنانمان در واشنیگتن - مقابل كاخ سفید منتشر كرد.