چهارشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۸۷

قتلهای سیاسی زنجیره ای، جنایت علیه بشریت


قتلهای سیاسی زنجیره ای، جنایت علیه بشریت

زینت میرهاشمی

ده سال از قتلهای سیاسی زنجیره ای گذشت. 10 سال پیش زنده یادان پروانه و داریوش فروهر در خانه مسکونی خود به دست جلادان نظام ولایت فقیه به قتل رسیدند. قرار است روز جمعه اول آذر امسال مراسم دهمین سالگرد قتل آنها در همان خانه که به قتل رسیدند برگزار شود. در همان زمان زنده یادان محمد مختاری و محمد جعفر پوینده و عده ای دیگر از نویسندگان، روشنفکران و فعالان سیاسی و اجتماعی به قتل رسیدند. پس از این قتلها حکومت به اشکال مختلف و با قربانی کردن تعدادی از ماموران خود، به لاپوشانی کردن واقعیت این جنایتها پرداخت تا آمران و عاملان آن جنایت شناخته نشوند. قتلهای سیاسی زنجیره ای، ترور فعالان سیاسی در خارج از کشور، قتل عام زندانیان سیاسی که در تابستان 20 سال پیش صورت گرفت و هزاران جنایت دیگر، در کارنامه رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به ثبت رسیده است. 20 سال پس از قتل عام زندانیان سیاسی و 10 سال پس از قتلهای سیاسی زنجیره، جنایت و سرکوبی همچنان ادامه دارد.

مزدوران رژيم در زندان گوهردشت، روز سه شنبه 7 آبان مجاهد خلق عبدالرضا رجبي را زير شكنجه به قتل رساندند.

تعدادی از حانواده های زندانیان سیاسی که در سال گذشته در گرامیداشت نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی دستگیر شدند تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و آقای محمدعلی منصوری در بیدادگاههای رژیم محکوم به 17 سال زندان شده است.

به گفته رييس هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران يورش سازمان يافته عليه فعالان و تشکلهای کارگری و احضار، بازداشت و آزار و اذيت فعالان کارگری به طور مرتب ادامه دارد.

سرکوب بهائیان نیز همچنان در جریان است و طی روزهای گذشته دو نفر از هموطنان بهايي به نامهای سونيا تبيانيان و طراز الله وردی گرجی در ساری بازداشت شده اند.

در آستانه بررسی قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید نقض حقوق بشر و جنایتهای سران جمهوری اسلامی را به عنوان جنایت علیه بشریت افشا کرد.


http://www.iran-nabard.com/