چهارشنبه، مهر ۲۴، ۱۳۸۷

تشكيل ائتلاف جديدى براى تحريم بخش انرژى و مالى رژيم آخوندى

تشكيل ائتلاف جديدى براى تحريم بخش انرژى و مالى رژيم آخوندى
4:08:12 AM 1387/7/23
پالايشگاه آبادان
پالايشگاه آبادان

آمریكا و متحدانش در حال بحث درباره تشكیل یك ائتلاف متحد هستند تا بتوانند بدون حمایت سازمان ملل متحد، تحریمهایی علیه انرژی و بخش مالی رژیم ایران اعمال كنند.
روزنامه تایمز مالی چاپ انگلستان با درج این خبر نوشت: دنیس راس مشاور سیاست خارجی باراك اوباما، نامزد ریاست جمهوری دموكراتها، اخیرا به تنظیم گزارشی كمك كرده است كه هشدار می‌دهد: اروپاييها اگر تحریمها علیه رژیم ایران را شدیدتر نكنند احتمال وقوع جنگ را بالا می‌برند.
این روزنامه افزود: این گزارش در حالی كه از یك اقدام دیپلماتیك قویتر حمایت می‌كند، به اقدامات نظامی فوری برای مقابله با رژیم ایران، از جمله سازماندهی نیروهای بیشتر آمریكایی و متحدینش، تشكیل گروههای رزمی بیشتر، اعزام ناو هواپیمابر و كشتی‌های مین روب و كارگذاری تجهیزات جنگی بیشتر در منطقه خلیج فارس نیز فراخوان می دهد.
یك دیپلومات اروپایی به تایمز مالی گفت: بدلیل نگرانی كشورهای اروپایی و آمریكا، از برنامه هستهيى رژیم ایران، آنها قصد دارند به جای سازمان ملل به عنوان كشورهای همفكر تحریمهایی را علیه بخش انرژی رژیم ایران اتخاذ كنند.
این دیپلومات همچنین گفت: ظرفیت پالایشی رژیم ایران محدود است و از این‌رو به‌واردات فرآورده‌های نفتی متكی است. بنابراین در حال حاضر مشغول مطالعه چگونگی هدف‌قراردادن سرمایه‌گذاری در صنایع پالایش این رژیم هستیم. شاید بتوانیم تا اوائل ماه نوامبر، یعنی دو تا سه‌هفته دیگر، در مورد تحریم بخشهای مالی و پولی رژیم ایران نیز به‌توافق جدیدی برسیم.