چهارشنبه، مهر ۱۰، ۱۳۸۷

رسمیت یافتن یک پادو دو جانبه

فراسوی خبر ... پنجشنبه 11 مهر

رسمیت یافتن یک پادو دو جانبه

جعفر پویه

کوتاه مدتی پس از گزارشهای ضدونقیض درباره رابطه علنی آمریکا با رژیم جمهوری اسلامی و احتمال گشایش دفتر حفاظت منافع آن در ایران، روز گذشته خبرگزاریها خبر دادند که دولت آمریکا به شورای غیر دولتی آمریکاییان – ایرانیان مجوز گشایش دفتر در تهران را داده است. این در حالی اتفاق می افتد که مدتهاست از روابط غیر علنی دیپلماتهای دو طرف خبرهایی به گوش می رسد، همچنین شایعاتی درباره مذاکرات آمریکا با رژیم ولایت فقیه و توافقات پس پرده در موارد بسیاری ورد زبانهاست.
اکنون دولت آمریکا یک پادوی شناخته شده دو طرفه را به عنوان طلایه دار این رابطه گسیل کرده است. هوشنگ امیر احمدی که از کارچاق کنهای بنام رژیم در آمریکا و سردسته لابی گریهای آن برای ارتباط غیر علنی با مقامات آمریکاست، به عنوان رییس شورای آمریکاییان ایرانیان و دست راست احمدی نژاد در این بین عمل می کند. او بیش از اینکه نماینده و یا لابی‌گر آمریکایی باشد، حافظ منافع رژیم در ایالات متحده است و اکنون با اجازه دولت آمریکا برای تاسیس دفتر در تهران، در عمل سمت خود را قانونی می کند. اجازه حضور شورای مزبور از جانب دفتر کنترل داراییهای خارجی آمریکا با هماهنگی وزارت امورخارجه و وزارت خزانه داری صادر می شود. معلوم نیست که این چگونه انجمن غیر دولتی‌ای است که مجوز حضور آن در تهران از سوی بالاترین نهادهای حکومتی به ویژه "دفتر کنترل داراییهای خارجی آمریکا" صادر می شود!
هرچند امیر احمدی و دارو دسته او در کنار ولی نعمت خویش، احمدی نژاد دفتر باز می کنند اما صدور مجوز از سوی نهادهای دولتی آمریکا به معنی جاسازی کردن یک پادوی مفید یکبار مصرف برای انجام وظیفه است. جالب تر از همه اینکه احمدی نژاد با همه هیاهو و جنجالهای تو خالی اش از این مامور دو جانبه حداکثر استفاده را کرده و سعی در عادی سازی روابط رژیم با آمریکا از کانالهای غیر رسمی و غیر قانونی می کند.
حضور امیر احمدی و دارو دسته او در جلسات علنی و غیر علنی عوامل رژیم با آمریکا و خدمات آنها برای تثبیت رژیم آدمکش و ضد مردمی ولایت فقیه چیزی نیست که از چشم مردم ایران پنهان بماند.
شاید خود فروشها و پا اندازان سیاسی ای همچون امیر احمدی بتوانند مدتی برای رژیم ضد انسانی ولایت فقیه وقت بخرند و یا تلاش خود را برای طولانی کردن عمر آن علیه منافع مردم ایران به کار گیرند اما پاسخ دد منشیهای رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه و همتایان امیر احمدی را مردم ایران در کارخانه و خیابانها و میدانهای شهرهای بزرگ خواهند داد.

برداشتی از سایت ایران نبرد