پنجشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۹

تهدید مهدی هاشمی به افشاگری


تهدید مهدی هاشمی به افشاگری

جعفر پویه

چند روز پس از حکم حکومتی خامنه ای در مسکوت گذاشتن پرونده فساد اقتصادی اطرافیان محمود احمدی نژاد، توپخانه جناح حاکم تمام توان خود را بر فشار روی رفسنجانی و فرزندان او متمرکز کرد.
این در حالی است که در روزهای گذشته فساد اقتصادی معاون اول احمدی نژاد به تیتر یک خبرهای داخل کشور تبدیل شده بود. طبق اطلاعات منتشر شده، اطرافیان احمدی نژاد با واسطه گری، وامی به مبلغ 750 میلیارد تومان برای یکی از نزدیکان خود کارسازی کرده و پورسانت آنرا بین خود تقسیم می کنند. در این اختلاس، اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر احمدی نژاد 18 میلیارد تومان، یکی از پسران احمدی نژاد 10 میلیارد تومان و محمد رضا رحیمی 7 میلیارد تومان به جیب می ریزند. این موضوع وقتی بالا گرفت که صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه در مورد بازداشت یک باند فساد اقتصادی گفته بود: "
افراد اين باند توانسته‌اند با جعل اسناد دولتی ميلياردها تومان به حقوق مردم و بيت‌المال خسارت وارد کنند که فقط اختلاس يک نفر از آنان شش ميليارد تومان است."
بعد از این، چند نماینده مجلس آخوندها موضوع را پیگیری کرده و با افشای نام رحیمی اعلام کردند که او در راس این باند قرار دارد و خواستار دستگیری او شدند. اما پس از مدتی طبق خبرها احمدی نژاد با مراجعه به رهبر و ولی فقیه رژیم از او می خواهد خواستار متوقف کردن رسیدگی به این پرونده شود. بعد از توافق پشت پرده رهبر و پادو او، از سوی دفتر رهبر رژیم به قوه قضاییه و مقننه دستور داده می شود تا پیگیری این پرونده متوقف گردد. بعد از دستور دفتر رهبر رژیم، نمایندگان مجلس همچون الیاس نادران که ادعای اسناد و مدارک و شواهد خاص داشتند، سکوت کردند. الیاس نادران در این باره گفت: "البته ما دنبال شکایت خود هستیم ولی مصلحت نظام از هر چیزی بالاتر است."
با این حساب، دزدی میلیاردی با "مصلحت نظام" یکی می شود و آشکار می گردد رهبر و ولی فقیه رژیم، حامی دزدان و اختلاس کنندگان است و مدعی مجبور به سکوت می گردد. تنها چند روز پس از این حکم حکومتی، ماجرای فرزندان هاشمی رفسنجانی به جای فساد اطرافیان دولت تیتر یک می شود. روز گذشته (چهارشنبه) حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت نظامی – امنیتی احمدی نژاد در جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که حکم جلب مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی صادر شده است. او همچنین گفت: "حکم جلب مهدی هاشمی را در اختيار داريم و هرگاه زمان آن برسد، حکم را اجرا خواهيم کرد."
وی در پاسخ به سووالی درباره شیوه دستگیری مهدی هاشمی و اقدام عملی گفت: "فعلا از هیچ طریقی چنین اقدامی نمی کنیم."
حال حکمی که قابل اجرا نیست و یا تصمیم به عملی کردن آن ندارند چرا صادر شده است؟ پاسخ آن فشارهایی است که باندهای داخل رژیم برای وادار کردن یکدیگر به عقب نشینی به هم وارد می کنند.
در پاسخ به حرفهای مصلحی و حسینیان که در این باره سر و صدای زیادی می کنند، مهدی هاشمی با انتشار بیانیه ای گفت: "
به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازیها می‌دانم برملا گردد."
به ظاهر جنگ و درگیری باندهای داخلی رژیم هر روز بالاتر می گیرد و شکل و نوع آن از این باند به باند دیگر تغییر می کند. حال آیا مهدی هاشمی به تهدید خود در مورد افشای باندهای رقیب عمل خواهد کرد یا همچون طرف مقابل تنها به خط و نشان کشیدن بسنده خواهد کرد، چیزی که آینده پاسخ آن را خواهد داد.