پنجشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۹

تهدید اتمی آمریکا و پاسخ رییس جمهور لومپن رژیم ولایت فقیه


تهدید اتمی آمریکا و پاسخ رییس جمهور لومپن رژیم ولایت فقیه

جعفر پویه

پس از اظهار نظر آمانو، مدیر کل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که گفته بود "اطلاعات موثق و قابل قبولی وجود دارند که نشان می‌دهند ایران در راه دستیابی به سلاح اتمی می‌کوشد و در حال ساختن کلاهک اتمی است باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا هم روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت: "ما می‌دانیم که ایران در گذشته به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بوده است و اکنون نیز در مسیر دستیابی به توانایی تولید سلاح اتمی گام بر می‌دارد."
این اظهارات قاطع درباره برنامه ساخت بمب اتمی رژیم جمهوری اسلامی در حالی بیان می شود که رژیم پیوسته برنامه اتمی خود را صلح آمیز خوانده و آنرا در راستای تولید انرژی اعلام می کند اما پس از مدتی مشخص می شود که پنهانی در حال ساخت و توسعه سایتهای اتمی خود است و برخلاف تعهدات بین المللی خود این مساله را به نهادهای مربوطه اطلاع نداده است. از سوی دیگر در استراتژی جدید آمریکا درباره استفاده از سلاح هسته ای، این کشور متعهد شده است که علیه کشورهایی که به آمریکا حمله کنند از سلاح هسته ای استفاده نکند. اما اوباما ایران و کره شمالی را استثنا کرد و گفت: "
آمریکا همچنان با سلاح هسته‌اى به آنها پاسخ خواهد داد."
همچنین رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا پس از سخنان اوباما در اين زمينه گفت که در رويارويی با اين دو کشور همه گزينه‌ها بر روی ميز قرار دارد.
به نظر می رسید قبل از طرح پرونده رژیم در شورای امنیت و تصمیم گیری درباره تحریمهای تازه، جنبه های دیگری از محدودیتهای اعمال شده علیه رژیم ولایت فقیه مشخص می شود.
روز گذشته (چهارشنبه) محمود احمدی نژاد، رییس جمهور برگزیده ولی فقیه در سخنرانی در شهر ارومیه با لحنی غیر دیپلماتیک و ادبیات لومپنی، اوباما را اینگونه خطاب قرار داد: "دلیلی ندارد هر حرفی را که به تو توصیه کردند بزنی، بدان گنده تر از تو و گردن کلفت تر از تو هم نتوانستند از این غلط ها بکنند. تو که جای خود داری."
این لحن که بیشتر از سوی کلاه مخملیها و جاهلهای چاله میدانی استفاده می شود، شیوه بیان رییس جمهور رژیم ولایت فقیه است که از سوی خبرگزاریها در سرتاسر جهان بازتاب داده می شود تا درجه کاردانی و سطح اجتماعی کاربه دستان رژیم ولایت فقیه بیشتر مشخص شود. احمدی نژاد با همین لحن ادامه داد:
"آقای اوباما شما تازه از راه رسیدی یک مقدار صبر کن تا عرقت خشک شود یک مقدار سرد و گرم را بچش و مراقبت کن بعد کاغذی را که جلویت گذاشته اند بخوان. اصلا دلیلی ندارد آن را بخوانی."
اینکه رییس جمهور آمریکا کاغذ نوشته دیگران را روخوانی می کند یا نه موضوعی نیست که بشود درباره آن نظر داد. اما کاردانی و تازه از راه رسیدن رییس جمهور یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان از آن موضوعاتی است که باید گفت احمدی نژاد به شیوه عمله اکره رژیم ولایت فقیه درباره دیگران قضاوت می کند.
جهالت و نادانی کاربه دستان و پایوران رژیم ولایت فقیه تا جایی است که نه تنها منافع مردم و کشور ایران را به خطر انداخته اند بلکه، با اینگونه دیپلماسی کار را به جایی می رسانند که هیچگونه امکانی برای برون رفت از بحرانی که کشور را درگیر آن کرده اند در چشم انداز متصور نخواهد بود
.