دوشنبه، دی ۳۰، ۱۳۸۷

دستگیری مادران مجاهد مجکوم است


فراسوی خبر... 30 دی

دستگیری مادران مجاهد مجکوم است

زینت میرهاشمی

روز آدینه 27 دی ماه، دهها تن از مادران مجاهد در فرودگاه مهرآباد تهران، با یورش ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شدند. بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، 18 تن از مادران مجاهد به قصد دیدار فرزندانشان در شهر اشرف به صورت وحشیانه ای دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شدند.

بر اساس همین گزارش، خانواده های دستگیر شده ویزا و بلیط مسافرت داشتند و در سنین بین 55 تا 80 ساله هستند. دبیرخانه شورای ملی مقاومت در پاریس با انتشار خبر فوق، اسامی مادران که برخی از آنها همراه با دختران خود بوده اند، را منتشر کرده است.

همچنین سازمان مجاهدین خلق ایران در ماه گذشته اسامی 87 نفر از اعضای خانواده های مجاهدان را که برای دیدار فرزندانشان در اشرف رفته بودند و هنگام بازگشت دستگیر شده اند را اعلام کرده است. اعضای این خانواده ها زیر شکنجه و فشار قرار گرفته و همچنان به جرم دیدن فرزندانشان در زندان به سر می برند.

ضمن محکوم کردن دستگیری مادران و اقدام ضد بشری محروم کردن خانواده ها از دیدار فرزندانشان، توجه همه مجامع بین المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر را به این موضوع جلب می کنیم و خواهان آزادی خانواده ها و اجرای حق انسانیشان برای مسافرت به منظور دیدار فرزندانشان هستیم.