پنجشنبه، دی ۲۶، ۱۳۸۷

به گل نشستن دیپلماسی فریب و دغل رژیم


فراسوی خبر ... پنجشنبه 26 دی

به گل نشستن دیپلماسی فریب و دغل رژیم

جعفر پویه

چند روز پس از رد درخواست سفر لاریجانی از سوی مصر، پادشاه مراکش نیز حاضر به پذیرش فرستاده احمدی نژاد نشد. به گزارش خبرگزاریهای رژیم، "محمد رضا رحیمی، معاون پارلمانی احمدی نژاد پس از آنکه پادشاه مغرب دیدار با وی را رد کرد، با ناراحتی این کشور را ترک گفت."
رژیم جمهوری اسلامی که در داخل کشور صلح طلبان را به شدت سرکوب می کند و با شعار "جنگ، جنگ تا پیروزی" به ضرب و شتم آنان می پردازد، سعی دارد با فعال کردن دیپلماسی خود در سطح کشورهای اسلامی به بهانه صلح طلبی، موقعیتی برای خود دست و پا کند. اما نا گفته پیداست که دو دوزه بازیهای رژیم برای تمامی کشورها رو شده است و هر روز نسبت به قبل، رژیم جنگ طلب ولایت فقیه و حامی حماس برای جنگ افروزی منزوی تر می شود.
به غیر از این، در داخل کشور نیز پس از تحریم گسترده محمود احمدی نژاد توسط مردم سیستان بلوچستان در سفر تبلیغاتی استانی او، در خبرها آمده است که سفر گماشته ولی فقیه رژیم به استان کرمانشاه نیز لغو شد. این تصمیم در حالی گرفته شد که مقامهای دولتی در استان کرمانشاه "سردی هوا و اذیت شدن مردم" را دلیل لغو این سفر اعلام می کنند. درحالی که روز قبل، نمایندگان مجلس ملاها از استان کرمانشاه سفر محمود احمدی نژاد را تحریم کرده و با انتشار بیانیه ای نوشتند: "به نشانه اعتراض، هیچ نماینده ای در این سفر احمدی نژاد را همراهی نخواهد کرد."
شکست سیاستهای عوام‌فریبانه رژیم در داخل و خارج کشور یکی پس از دیگری نشان می دهد که چهره دغلبازان و فریبکاران از پرده بیرون افتاده و رسوا شده اند. اندازه این رسوایی به حدی است که بعضی از هم‌ریشهای آنان نیز سعی دارند تا حساب خود را از آنها جدا کنند.
لغو سفر هیات دوستی پارلمان آلمان به ایران در روزهای گذشته و همچنین همگرایی در بین کشورهای منطقه بر سر موضعگیری علیه رژیم ولایت فقیه، نشانه هایی از به گل نشستن کشتی دیپلماسی دغل و فریب آنهاست. بدیهی است رژیم جمهوری اسلامی با این انزوای بین المللی و ترس از بالا گرفتن اختلافات در بین باندهای داخلی خود و بروز اعتراضات عمومی که نشانه های آن به خوبی قابل رویت است، سرکوب بیشتری را اعمال خواهد کرد و عرصه را بر فعالان سیاسی و اجتماعی تنگ تر خواهد نمود.