پنجشنبه، دی ۲۶، ۱۳۸۷

وزارت دفاع آمریكا: رژیم ایران هم‌چنان تهدید ثبات وتمامیت ارضی عراق است

وزارت دفاع آمریكا: رژیم ایران هم‌چنان تهدید ثبات وتمامیت ارضی عراق است
9:03:13 AM 1387/10/25
پنتاگون
پنتاگون

وزارت دفاع آمریكا در گزارش سه ماهه خود به كنگره این كشور اعلام كرد: رژیم ایران همچنان تهدیدی قابل‌توجه براى ثبات درازمدت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی عراق است. این رژیم در صدد استفاده از انتخابات سال‌جاری براى گسترش نفوذ خود در این كشور میباشد.

روز گذشته وزارت دفاع آمریكا ـ پنتاگون ـ گزارش سه ماهه خود را درباره وضعیت عراق به كنگره این كشور ارائه كرد. در این گزارش آمده است: گرچه خشونت در عراق كاهش یافته و در سطحی است كه از 2004 تاكنون دیده نشده است اما دخالتهای شرورانه رژیم ایران؛ یكی از عواملی است كه كماكان بر وضعیت امنیتی عراق سایه افكنده است، محتمل است در ماههای آینده، رژیم ایران در پی گسترش دخالت خود در عراق باشد و به این منظور از افراد و احزاب وابسته به خود حمایت به‌عمل میآورد، تا آنها تلاش كنند در انتخابات استانی، برنده شوند. وزارت دفاع آمریكا در ادامه گزارش خود میافزاید:
به‌رغم وعده‌های مستمر رژیم ایران، رفتار این رژیم كماكان مخالفت با توسعه یك عراق كاملاًًًًً امن و باثبات می‌باشد. رژیم ایران به‌طور علنی و در خفا تلاش كرده است تا در توافق درازمدت امنیتی میان آمریكا و عراق اخلال ایجاد كند. در ادامه گزارش سه ماهه پنتاگون درباره وضعیت عراق آمده است:
رژیم ایران به تعلیم و تأمین‌مالی وتسلیحاتی و هدایت گروههای شبه‌نظامی جهت بی‌ثبات كردن اوضاع عراق ادامه داده است. براى مقابله با دخالتهای شوم رژیم ایران، تلاش براى ثبات عراق و اطمینان از استقلال حاكمیت مردم این كشور، از اولویت برخوردار است.
خبر مهم در سايت سازمان مجاهدين خلق ايران