پنجشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۷

در صورت انتقال حفاظت اشرف از نیروهای چندملیتی، بحرانی انسانی قریب الوقوع است

در صورت انتقال حفاظت اشرف از نیروهای چندملیتی، بحرانی انسانی قریب الوقوع است
8:04:17 AM 1387/6/6
عليرضا جعفرزاده
عليرضا جعفرزاده

فاكس نیوز آمریكا در مقالهیی در پایگاه اینترنتی خود به قلم علیرضا جعفرزاده هشدار داد: در صورت انتقال حفاظت اشرف از نیروهای چندملیتی، بحرانی انسانی قریب الوقوع است. به بخشهایی از این مقاله توجه كنید:
از سال 2003 رژیم آیت الله ها در هرج و مرج و رعب و وحشت بصورت بی رحمانه ای در عراق كار كرده است. این رژیم با سوء استفاده از اشتباهات استراتژیكی و تاكتیكی آمریكا، با شدت بیشتری برای بیرون كردن نیروهای نظامی چند ملیتی از عراق و بدست آوردن قدرت، عمل كرده است. شاید پست ترین كار در میان كارهای زشت رژیم تهران و كارگزارانش ترور و قتل رهبران عراق كه خواهان دموكراسی و خواهان جدایی دین از دولت هستند، است برنامه رعب و ترور تهران بصورت گسترده گزارش شده است لیكن كمتر چیزی راجع به از بین بردن بزرگترین مخالف خود، سازمان مجاهدین خلق ایران كه در عراق مستقر است نوشته شده است. در ماه های اخیر تهران سعی كرده است در زمانی كه آمریكا و دولت عراق درگیر قرارداد پیچیده سوفا هستند مقاصد استراتژیك یعنی از بین بردن 3500 عضو مجاهدین خلق در كمپ اشرف را به پیش ببردحسن كاظمی قمی یكی از فرماندهان بالارتبه نیروی بد نام قدس سپاه پاسداران، كه اكنون سفیر رژیم ایران در عراق است، در روز 21 اوت 2008 به رسانه های دولتی گفت كه سازمان مجاهدین خلق شش ماه مهلت دارد كه عراق را ترك كند و نیروهای امنیتی عراق قصد به دست گرفتن كنترل كمپ اشرف را دارند این كمپ از سال 2003 تابحال توسط ارتش آمریكا حفاظت شده است
در ادامه مقاله مندرج در پایگاه اینترنتی فاكس نیوز آمده است: در ژوئیه سال 2004 پس از اتمام یك بازرسی 16 ماهه توسط هفت سازمان آمریكایی كه شامل وزارت خارجه و اف بی ای بود تمام اعضاء سازمان مجاهدین در اشرف از هر گونه نقض قوانین تبرئه شدند نیروهای آمریكایی ساكنان اشرف را تحت كنوانسیون چهارم ژنو به عنوان افراد حفاظت شده به رسمیت شناختند. نیروهای چند ملیتی در عراق مسئول حفاظت این پایگاه در عراق هستنددر روز 17 ژوئن 2008، هنگامی كه اعلام شد كه سه میلیون شیعه عراقی مداخله رژیم ایران را در عراق محكوم و ساكنان اشرف را حمایت میكنند، این امر یك ضربه استراتژیكی بود به كوشش های نمایشی رژیم تهران كه شیعیان عراق را طرفداران این رژیم قلمداد می كردبه تلافی این عمل، تهران سعی میكند كه واشنگتن را مجبور كند كه حفاظت ساكنان بی سلاح اشرف را به آنان تحویل دهد. ژنرال ادوارد رونی، مشاور ویژه سابق تسلیحات نظامی برای رئیس جمهور رونالد ریگان و جرج بوش، معتقد است كه تهران به این دلیل خواستار انتقال حفاظت است كه یك قدم به ایجاد حكومت مذهبی مشابه به جمهوری اسلامی ایران نزدیكتر شود. آقای سفیر رونی همچنان گفت كه اینگونه كارهای ملاها در مقابل پیشرفت هایی كه نیروهای چند ملیتی بر اساس استراتژی ضد شورش، بدست آورده اند، یك عقب رفت اساسی است. پروفسور ریموند تنتر، یك محقق در انستیتوی واشنگتن اظهار نمود: انتقال حفاظت اشرف آنچنانكه خواسته رژیم ایران است، نقض آشكار قوانین و كنوانسیونهای بین المللی است و این حركت دعوت به یك فاجعه انسانی است. هیچ رئیس جمهور آمریكایی نمیخواهد كه چنان سابقه ای از خود به جا بگذارد. دانیل پایپس، مدیر مجمع خاورمیانه عضو برجسته میهمان در انستیتو هوور در دانشگاه استانفورد نوشت كه: بر اساس كنوانسیون علیه شكنجه سال 1984، كه دولت آمریكا یكی از امضاء كنندگان آن است، پایان اجازه نامه سازمان ملل متحد به معنی اتمام تعهد آمریكا برای حفاظت اعضاء سازمان مجاهدین خلق در عراق نیست. خانم شیلا جكسون- لی، نماینده دموكرات مجلس آمریكا از ایالت تگزاس اخیرا در یك اعلامیه اظهار داشت كه ایالت متحده باید تعهدات خود را برای حمایت از و ظایف قانونی و انسانی اش در مورد ساكنان اشرف حفظ كند. برای جلوگیری از یك فاجعه انسانی، دولت آمریكا باید مسئولیت مطلق حفاظت ساكنان اشرف را بر اساس كنوانسیون چهارم ژنو حفظ كند . آقای تد پو، نماینده جمهوریخواه مجلس آمریكا اعلام خطر كرد كه به احتمال بسیار زیاد این پناهندگان توسط رژیم ایران و عواملش در عراق قتل عام خواهند شد. . وی هچنان خواستار ادامه حفاظت كمپ اشرف توسط دولت آمریكا شد.
آقای باب فیلنر، نماینده دموكرات كنگره آمریكا اظهار نمود كه واگذاری كمپ اشرف نقض آشكار و واضح تعهدات آمریكا بر قوانین بین امللی است و دعوت به یك فاجعه انسانی. آقای فیلنر در پایان تاكید كرد كه این واگذاری باید به هر قیمتی كه شده اجتناب شود.