پنجشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۷

از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کُرد حمایت کنیم

از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کُرد حمایت کنیم

جعفر پویه

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کُرد به صورت نامحدود از روز دوشنبه در زندانهای سراسر کشور آغاز شده است. این اعتصاب غذا در اعتراض به فشارهایی است که در بیرون و داخل زندان بر فعالان سیاسی و مدنی کرد وارد می شود و همچنین در اعتراض به صدور حکم اعدام برای هشت نفر از آنان شروع شده است. طبق آخرین اخبار منتشر شده، بیش از 100 نفر از فعالین سیاسی و اجتماعی کُرد زندانی به این اعتصاب غذا پیوسته اند.
زندانیان کُرد در بند اعلام کرده اند تا رسیدن به خواسته های خود اعتصاب غذا را ادامه خواهند داد.
آنها هدف خود از اعتصاب غذا را: اعتراف حاکمیت به هویت سیاسی و مدنی ایشان و در پیش گرفتن رفتاری شرافتمندانه با آنان، تجدید نظر در اعدام دسته جمعی زندانیان و توقف فوری اجرای احکام اعدام کلیه زندانیان سیاسی و مدنی و پایان دادن به شکنجه و نقض مکرر حقوق بشر در کردستان اعلام کرده اند.
بر اساس بیانیه منتشر شده روز گذشته، 40 نفر در زندان ارومیه، 13 نفر در زندان مرکزی سنندج، 8 نفر در زندان اوین و 15 نفر در زندان مهاباد دست به اعتصاب غذا زده اند که آخرین خبرها تعداد آنها را بیش از 100 نفر گزارش می کند. در بین زندانیان اعتصابی برای پنج معلم و یک دانشجوی کُرد حکم اعدام صادر شده است.
رژیم جمهوری اسلامی برای بایکوت خبری این حرکت جمعی زندانیان کُرد، اینترنت شهرهای کرد نشین را قطع کرده است. همچنین در روزهای گذشته دسترسی به امواج رادیو و تلویزیونهای ماهواره‌ای به دلیل پخش پارازیت از سوی رژیم با مشکل روبرو شده است.
این اعتصاب غذا که هر روز نیز به تعداد شرکت کنندگان آن اضافه می شود، وقتی می تواند به حداقل خواسته‌های خود دست یابد که توسط فعالان سیاسی و اجتماعی و همه اقشار مردم مورد حمایت قرار گیرد. زندانیان سیاسی و مدنی کرد اکنون به حمایت یکایک ما نیازمندند. همه کسانی که برای دموکراسی و دفاع از حقوق انسانها فعالیت می کنند، وظیفه دارند از این اعتصاب غذا و خواسته‌های آن پشتیبانی کنند. بدیهی است بدون یک حمایت گسترده و عملی در سراسر جهان از زندانیان اعتصابی، رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی نه تنها آنها را به شدت سرکوب خواهد کرد بلکه، همچون موارد مشابه، اعتصابیون را به حال خود رها خواهد کرد تا در برابر چشم دیگر زندانیان جان دهند.
مسوول جان زندانیان اعتصابی کُرد، رژیم جمهوری اسلامی است. خواسته‌های زندانیان، خواسته هایی به حق است و رژیم جمهوری اسلامی ملزم به پذیرفتن آنهاست.
برای موفقیت زندانیان اعتصابی کُرد و به عقب راندن رژیم سرکوبگر ولایت فقیه، از خواسته‌های اعتصابیون حمایت کنید.
هرگونه که خود درست می دانید، صدای زندانیان اعتصابی را به گوش دیگران برسانید و رژیم ضد بشر ولایت فقیه و حامیان آن را افشا کنید.