یکشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۸۶

یادداشت هفته.


سخن هقته.


جیغهای بنفش سردمداران رژیم ملاها از مواضع اصولی رهبران دولت فرانسه.


نگاهی به موضع گیریهای رهبران دولت فرانسه:


ملاقات پرزیدنت بوش با پرزیدنت سارکوزی در 21 سپتامبر و موضع گیری سر سخت هر دو رئیس جمهور بر سر برنامهُ هسته ای رژیم ملاها.


موضع گیری پرزیدنت سارکوزی در 20 سپتامبر: "ما باید نسبت به برنامهُ هسته ای رژیم ایران شدت عمل بیشتر نشان بدهیم".


برنارد کوشنر وزیر امور خارجهُ فرانسه: ژورنال دودیمانش چاپ فرانسه نوشت: پنجشنبه شب برنارد كوشنر حین یك سخنرانی رسمی در برابر پارلمانترهای آمریكایی, با بكارگیری لحنی مشابه ساركوُزی , موضع فرانسه را در قبال رژیم ایران روشن ساخت. وزیر امور خارجه فرانسه به زبان انگلیسی, اعلام كرد: «برای ما یك ایران دارای توانایی هستهیی نظامی , یك چشمانداز غیر قابل قبول است». وی افزود: «ما تمامی توانمان را به كار خواهیم گرفت تا از احتمالات وحشتناكی كه رئیسجمهور ساركوُزی معرفی كرد جلوگیری شود؛ (یعنی) بمب ایرانی یا بمباران ایران ».
وی خواهان تصویب "تحریمهای سخت توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد" و اعمال "تحریمهای اضافی توسط اتحادیه اروپا" گردید.


اوره مورن وزیر دفاع فرانسه 29 شهریور: دست یابى رژیم ایران را به بمب هستهیی یك "فاجعه" توصیف كرد و بر ضرورت جلوگیری از آن تأكید نمود. .
به گزارش خبرگزاری رویتر, وی كه با تلویزیون كانال پلوس فرانسه مصاحبه میكرد, گفت: «باید هر كاری را انجام داد تا از یك فاجعه كه دست یابى رژیم ایران به بمب یا مجبور شدنِ برخی كشورها به بمبارانِ ایران است, جلوگیری شود>>.


برنارد کوشنر در ملاقات با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجهُ آمریکا: "ايران مسلح به جنگ افزار اتمی خطری برای امنيت جهانی است".
همزمان با اين کنفرانس، نمايندگان کشورهای فرانسه، آمريکا، انگليس، چين و روسيه به همراه آلمان، مذاکرات خود را بر سر شيوه برخورد با برنامه هسته يي رژيم، در واشينگتن آغاز کردند.


اینها تنها نونه هایی از موضع گیری اصولی سران فرانسه در طول هفته ای که گذشت بود.


آخوند های ریز و درشت در نمایشهای چندش آور "سیاسی عبادی نماز جمعه" برای رهبران فرانسه از جمله پرزیدنت سارکوزی و برنارد کوشنر وزیر امور خارجهُ فرانسه خط و نشان کشیده و آنها را تهدید کردند که چرا میخواهند از سیاستهای آمریکا بر علیه مطامع هسته ای رژیم و دخالتهای آخوندها در عراق پیروی کنند!! رهبران جدید فرانسه که میخواهند مواضع غیر اصولی و باج دهندهُ "ژاک شیراک" به آخوندها را تلافی نمایند و در صدد جبران روابط متزلزل دولت گذشته "ژاک شیراک" با کشورهای پیشرو غرب میباشند، نمیتوانند از تهدید اساسی این دوران که از طرف رژیم ملاها در دو زمینهُ دستیابی به سلاح های هسته ای و جنگ در عراق و نفوذ گسترده و جنایتهای روزمرهُ آخوندها در عراق چشم بپوشند و ساکت بمانند. این موضع گیریهای اصولی رهبران فرانسه سرفصل جدیدی است از روابط و مناسبات رهبران سابق فرانسه و بناگزیر دامنهُ این گونه فعالیتهایشان دریچهُ جدیدی در روابط و مناسبات جاه طلبانهُ رژیم ضد بشری در دو موضوع دخالت در عراق و برنامهُ هسته ای که پاشنه آشیل رژیم آخوندی است را بنمایش خواهد گذاشت و بمبستهای گذشتهُ مواضع کشورهای اروپایی در این زمینه را خواهد گشود و جای بسی خوشبختیست که حرف مقاومت خونبارمان پس از سی سال از دهان رهبران فرانسه بگوش جهانیان میرسد. باشد که سایر مواضع اصولی مقاومت در رابطه با "تهدید شمارهُ یک دوران" که رهبر مقاومت آقای مسعود رجوی و رییس جمهور برگزیدهُ مقاومت خانم مریم رجوی در طول این سی سال مقاومت، بطور مستمر به آن اذعان کرده اند "رژیم آخوندی تهدید شمارهُ یک در منطقهُ خلیج فارس و برای صلح جهانیست" از زبان سران کشورهای مترقی بگوش دنیابرسد. باشد که بزودی شاهد شکوفایی جنبه های دیگری از مقاومت در مقابل این رژیم پا بگور در سراسر اروپا باشیم.
--
م طحا نی
Mo.Tahani@googlemail.com
http://iranzaminman.blogspot.com/