دوشنبه، مهر ۰۲، ۱۳۸۶

اعتراضات گسترده رهبران و مسؤلین آمریکایی از سفر "پاسدار هزار تیر" از سازمان ملل متحد در نیویورک




تظاهرات گستردهُ هواداران و اعضای مقاومت در نیویورک در اعتراض به ورود پاسدار "هزار تیر و مهرورز رژیم ملاها" از چند روز قبل از ورود این مزدور در اطراف دفتر سازمان ملل متحد در نیویورک و با حمایت گستردهُ مقامات ومردم آمریکا بطور گسترده ای ادامه دارد.

چکیده ای از موضع گیریهای رهبران و مسؤلین آمریکایی:

31 شهریور، نیویورک پست: مقامات شهر نیویورک تلاش رئیس جمهور شیطانی رژیم ایران را برای بازدید از محل ساختمان تجارت جهانی که در 11 سپتامبر منفجر شد را رد کردند.......

1 مهر: ریک سنتروم نمایندهُ آمریکا: "نباید اجازه داد این فرد قدم به چنین محلی که هزاران نفر در آن جان دادند بگذارد".

1 مهر گزارش سی ان ان: "مردم آمریکا از ورود احمدی نژاد به نیویورک خشمگین هستند".......

دانشگاه کلمبیا درهای خود را به روی مردی که کشتار یهودیان توسط نازیها را نفی کرده و خواستار نابودی اسرائیل است باز کرده است.

الی وبزل: "این مرد یک ننگ و خفت برای دیپلماسی، ننگ برای روابط بین المللی و ننگ برای فرهنگ است".

سخنگوی شهرداری نیویورک: "از دانشگاه کلمبیا خواست تا دعوت خود را پس بگیرد".

سناتور جان مک کین کاندیدای ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه: "مردی که آمر کشتار سربازان آمریکایی است، نباید اجازه یابد در یک دانشگاه آمریکایی سخنرانی کند".

تلویزیون سی ان ان: "احمدی نژاد تنها در یک دایرهُ به شعاع 25 مایل در اطراف سازمان ملل متحد حق تردد دارد".

مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک: "من شخصأ آنچه احمدی نژاد میگوید را انزجار آور میدانم، دیدار او از محل ساختمانهای برجهای دوقلو نباید صورت گیرد".

دولت امریکا از صدور ویزا برای گروهی از ایادی رژیم آخوندی در سفر به نیویورک خودداری کرد.

1 مهر آکسیون اعتراضی علیه احمدی نژاد در مقابل دفتر سازمان ملل در نیویورک همچنان ادامه دارد و مورد حمایت گستردهُ مردم و مقامات آمریکا قرار گرفته است.

علاوه بر جورج بوش که روز 5 شنبه از بازدید احمدی نژاد از محل ساختمان تجارت جهانی مخالفت کرد سایر مقامات آمریکایی نیز مخالفت خود را اعلام کرده اند.

زالمای خلیل زاد: "مرکز تجارت جهانی محلی برای گرفتن عکس تبلیغاتی نیست".

تام کیسی: "این بسیار ریاکارانه و ترسناک بنظر میرسدکه فردی که از سردمداران حامی تروریسم در جهان است بخواهد از مکانی دیدن کند که تعداد زیادی از مردم، از 80 کشور دنیا، در یک حادثهُ تروریستی جان خود را از دست داده اند".

کریستین کوئین رئیس شورای شهر نیویورک: "حضور احمدی نژاد در نیویورک، توهین به شهروندان نیویورک است".

گوردون جاندورو سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا: "گر چه این موضوع به خود شهر نیویورک است اما عجیب ببنظر میرسد که رئیس جمهور رژیمی که حامی تروریزم در دنیاست میخواهد از این محل دیدار کند".

هیلاری کلینتون: "غیر قابل قبول است که احمدی نژاد که به حمایت از تروریسم ادامه میدهد از محل مرگبارترین حملهُ تروریستی در خاک آمریکا و در طول تاریخ آمریکا بازدید کند".

رودی جولیانی، کاندیدای ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه و شهر دار سابق نیویورک: "تحت هیچ شرایطی نباید به احمدی نژاد اجازهُ بازدید از محل ساختمانهای تجارت جهانی در نیویورک را داد".

2 مهر

خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: عزیمت احمدی‌نژاد به نیویورك در حالی است كه طوفانی از اعتراضات نسبت به حضور او در ملل‌متحد و دانشگاه كلمبیا صورت می‌گیرد. دواو هایكیند ، عضو مجلس قانونگذاری نیویورك گفت،" هیچ بهانهیی برای دیدار این مرد دیوانه، این هیتلر كوچك وجود ندارد". جیم گنارو ، عضو شورای شهر نیویورك گفت: " این امر به احمدی نژاد و به مواضعی كه بر سرشان ایستاده است، اعتبار میدهد، این یك بی عدالتی است". خبرگزاری فرانسه افزود: احمدی نژاد در آمریكا به عنوان كسی شناخته می‌شود كه از شبه نظامیان در عراق كه مسبب قتل هزاران سرباز آمریكایی مستقر در آنجا می‌باشند، حمایت می کند.

روزنامه واشینگتن تایمز نوشت: دعوتِ دانشگاه كلمبیا از احمدی‌نژاد یك افتضاح است.
به نوشته واشینگتن تایمز، دیوید هُروویت فارغ‌التحصیل دانشگاه كلمبیا و نویسنده 20 جلد كتاب گفت: "به چه دلیل آنها هیتلر ایرانی را به كلمبیا دعوت می‌كنند؟". این روزنامه افزود: در كلمبیا بیش از 800 دانشجو به یك شبكه اینترنتی پیوستند تا اعتراض خود را علیه حضور احمدی نژاد ترتیب دهند.

پال براون, رئيس پليس نيويورك, طي اطلاعيه يي گفت, اين درخواست احمدي‌نژاد طي جلسة مشترك مقامات ادارة پليس شهر و سرويس مخفي آمريكا و مقامات بندر نيويورك و نيوجرسي به دلايل امنيتي, رد شد.
خبرگزاري فرانسه گفت: درخواست پاسدار احمدي‌نژاد, مخالفيني كه رژيم ايران را دولتِ حاميِ تروريزم مي‌دانند به خشم آورده است.
رودي جولياني كانديداي رياست جمهوري آمريكا كه در زمان حملة 11سپتامبر، شهردار نيويورك بود از مقامات اين شهر خواست تا درخواست پاسدار احمدي‌نژاد را رد كنند.
وي گفت "احمدي‌نژاد مردي است كه عليه آمريكا و اسراييل تهديداتي كرده است و به پسر بن‌لادن و ساير سران القاعده پناه داده است. به شورشيان عراق سلاح مي‌دهد و دنبال گسترش سلاح اتمي است ".
جولياني افزود: "كمك به پاسدار احمدي‌نژاد در سفرش به محل برجهاي دوقلو كه به زمين مقدسي براي آمريكاييان تبديل شده, توهين آميز است".
سناتور سام براون بك كانديداي رياست جمهوري آمريكا از حزب جمهوريخواه تقاضاي رئيس جمهور رژيم ايران را توهين‌آميز و غيرقابل قبول خواند. دفتر سناتور براون بك, طي اطلاعيه‌يي, رژيم ايران و رئيس جمهور آن را "بزرگترين حامي تروريزم در جهان ناميد".

ميت رامني كانديداي رياست جمهوري آمريكا از حزب جمهوريخواه طي گفتگويي با تلويزيون فاكس نيوز احمدي نژاد را فردي ديوانه و منفور توصيف كرد و ضمن محكوم كردن پذيرش وي در اجلاس مجمع عمومي ملل متحد، خواستار محاكمه او به جرم فراخوان به نسل كشي گرديد:
گزارش:
تلويزيون فاكس نيوز در مورد سفر پاسدار احمدي نژاد به نيويورك، مصاحبه يي با ميت رامني كانديداي رياست جمهوري آمريكا از حزب جمهوريخواه انجام داد.
اين تلويزيون از ميت رامني پرسيد:
شما در مورد سفر احمدي نژاد خشمگين هستيد. او آماده مي شود به نيويورك بيايد و در مقابل مجمع عمومي سازمان ملل, سخنراني كند. براي من هم اين اقدام، غيرقابل باور بود. اما چرا شما اين ميزان خشمگين هستيد؟
ميت رامني پاسخ داد: احمدي نژاد فردي است كه به نسل كشي فراخوان داده است. او فردي است كه در پي دستيابي به تكنولوژي هسته اي است. او اعلام كرد اين تكنولوژي را براي ساير كشورها و گروههاي كه با غرب در منازعه هستند, تهيه خواهد كرد. در نتيجه بحث تكثير و توسعه سلاح هسته يي در تمامي خاورميانه مطرح است. در چنين وضعيتي دعوت از احمدي نژاد اقدامي اشتباه است. به جاي دعوت، بايد او را براساس كنوانسيون نسل كشي به محاكمه كشيد.
احمدي نژاد فردي منفور و قانون شكن است. به اعتقاد مردم ايران او يك ديوانه است كه از آن فاصله مي گيرند.
تلويزيون فاكس نيوز گفت: البته اين غافلگير كننده نيست كه سازمان ملل يك ديوانه را دعوت مي كند . زيرا آنها طي ساليان, ديوانه هاي زيادي را دعوت نموده اند.
كانديداي رياست جمهوري آمريكا از حزب جمهوريخواه گفت: هيچ ابهامي در اين رابطه وجود ندارد. اما موردي مانند احمدي نژاد را سالهاي سال است كه نديده ايم. او علاوه بر اظهاراتش، در عراق نيز براي هدف قراردادن نيروهاي ما، امكانات فراهم مي كند. به حزب الله در لبنان كمك مي كند و تعداد بسيار زيادي از مردم را در سراسر دنيا به كشتن مي دهد. وي دنبال سلاح هسته يي نيز مي باشد.
ميت رامني رژيم ايران را «بزرگترين تهديد» ناميد و از موضع فرانسه عليه اين رژيم استقبال كرد.
وي هشدار داد: "اگر رژيم ايران به سلاح هسته يي دست پيدا كند، مي تواند به تهديد و ارعاب جامعه جهاني بپردازد. به همين دليل براي جهان قابل قبول نيست منتظر بماند تا چنين فردي كه به همه ارزشهاي خوب، خيانت كرده، به سلاح اتمي دست پيدا كند".

اینها نمونه هائی از خشم مقامات و مردم آمریکا از سفر "پاسدار هزار تیر" به نیویورک میباشد.


--
م طحا نی