سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۸۷

رژیم ایران، بزرگترین تهدید برای صلح خاورمیانه

رژیم ایران، بزرگترین تهدید برای صلح خاورمیانه
2:05:18 AM 1387/2/24
جرج بوش
جرج بوش
جرج بوش رئیس جمهور آمریكا رژیم ایران را بزرگترین تهدید منحصربفرد برای صلح خاورمیانه خواند و آن را محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه جرج بوش رئیس جمهور آمریكا طی بیانیه‌یی گفت من قویا تلاش های اخیر حزب‌الله و حامیانشان در تهران و دمشق را محكوم می‌كنم.
رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه به رژیم ایران و سوریه اخطار داد كه جامعه بین‌الملل اجازه نخواهد داد لبنان باردیگر تحت حاكمیت خارجی از طریق دست‌نشاندگان، قرار بگیرد.بوش گفت برای تأمین سلامت و امنیت مردم لبنان، ایالات متحده به مساعدت نیروهای مسلح لبنان ادامه می‌دهد تا مطمئن شود كه آنها از دولت لبنان دفاع می‌كنند و از نهادهای آن حراست به‌عمل می‌آورند.
جرج بوش رئیس جمهور آمریكا همچنین قبل از دیدارش از منطقه طی مصاحبه یی با تلویزیون اسراییل گفت: از نظر من رژیم ایران بزرگترین تهدید برای صلح در خاورمیانه است، و این بخاطر برنامه اتمی آن و حمایتش از گروه های شبه نظامی حزب الله می باشد.
رئیس جمهور آمریكا افزود: رژیم ایران حزب الله را ایجاد كرد، ضروری است شما در رابطه با این رژیم نگران باشید و شما در رابطه با رژیم ایران نگران هستید و ما هم همینطور .
جرج بوش، همچنین در مصاحبه با تلویزیون بی.بی.سی عربی گفت: رژیم ایران عامل بسیاری از بحران ها و مشكلات در خاور میانه است.
وی درباره بحران لبنان گفت: حزب الله یك عامل بی ثبات كننده در لبنان است. آنها علیه مردم لبنان دست به حمله زده اند. مشخص است كه حزب الله بدون حمایت از سوی رژیم ایران، هیچ چیز نیست و این رژیم نیز عامل بسیاری از بحران ها و مشكلات در خاور میانه است. چه این مشكلات حمایت از حزب الله و حماس باشد، و چه اقدامات آنها علیه روند دموكراتیك در عراق ».
رئیس جمهور آمریكا افزود: شكی نیست كه موفقیت لبنان برای صلح در خاور میانه بسیار مهم است. لذا موضع دولت آمریكا، حمایت ازدولت فؤاد السینیوره و تقویت ارتش آن است تا امكان واكنش و پاسخگویی در برابر كسانی كه خارج از چارچوب دولت عمل میكنند، را داشته باشد.
خاطرنشان می شود جرج بوش امروز سه‌شنبه سفر 5روزه خود به اسراییل، عربستان سعودی و مصر را آغاز می‌كند

برداشتی از سایت سازمان مجاهدین خلق ایران