چهارشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۸۹

سرلشكر شمرى، فرمانده حملات جنايتكارانه 6 و 7مرداد به مجاهدان اشرف، از كار بركنار شد


سرلشكر شمرى، فرمانده حملات جنايتكارانه 6 و 7مرداد به مجاهدان اشرف، از كار بركنار شد

حمله به اشرف در ششم وهفتم مرداد
حمله به اشرف در ششم وهفتم مرداد

سرلشكر جنايتكار شمرى، معروف به داموك، كه در حملات 6 و 7مرداد به ساكنان بىدفاع اشرف دستور شليك داده بود از كار بركنار شد.
الفرات، يك تلويزيون عرب زبان رژيم آخوندى كه ارگان رسمى مجلس مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق محسوب مىشود، اعلام كرد: ”در پى انفجارهايى كه در شهر خالص روى داد، شوراى استان ديالى مدير پليس استان به نام عبدالحسين الشمرى را از منصبش بركنار كرد. شوراى استان ديالى تصويب كرد كه شهر خالص يك شهر آسيب ديده است. اين انفجار باعث شد كه بيش از 200نفر شهيد و زخمى شوند».

سرلشگر شمرى در جريان تهاجم وحشيانه نيروهاى عراقى در 6 و 7مرداد ماه گذشته به شهر اشرف و شهادت 11 مجاهد و ربودن 36تن از آنان نقش سركردگى داشت و متعاقباً به نحو وقيحانهاى ادعا كرد مجاهدين اشرف داراى 17000 قطعه سلاح هستند. جنايتكار مزبور هم‌چنين در 11مردادماه اعلام كرده بود كه ساكنان اشرف 30روز مهلت دارند تا خاك عراق را ترك كنند و در صورت عدم خروج از قرارگاه اشرف، اقدامات نظامى عليه آنها براى اخراجشان به زور، اتخاذ خواهد شد.

مجاهدان اشرف در همان زمان اين اظهارات را به سخره گرفتند. كميته بينالمللى حقوقدانان در دفاع از اشرف نيز در 12مردادماه با ارسال نامهيى خطاب به وى اعلام كرد:
”نسبت به رفتار سركوبگرانه شما و نيروهاى تحت فرمان شما عليه ساكنان اشرف اخطار داده و به شما اعلام مىكنيم كه اقدامات شما از 6مردادماه به بعد عليه ساكنان اشرف از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت و جنايت جنگى است و مورد تعقيب و پيگرد بينالمللى قرار خواهد گرفت ”.

متعاقباً دادگاه ملى اسپانيا در روز 20شهريور حكم دادگاه تحقيق مبنى بر تحقيق پيرامون جنايت جنگى عليه ساكنان اشرف را قطعى و اعلام كرد بر اساس آن مقامات عراقى مىتوانند در مورد نقضهاى صورت گرفته در مورد ساكنان اشرف تحت تعقيب قرار مىگيرند.

******

از سوى ديگر در پى انتشار تعداد آراء صندوقهاى انتخاباتى در عراق كه توسط رسانههاى اين كشور منعكس گرديده است نتايج حيرت انگيزى به دست آمده كه بيش از پيش مؤيد منتهاى نفرت و انزجار مردم عراق از رژيم آخوندى و كميته سركوب اشرف در دولت مالكى است.

جاسوس موفق ربيعى تنها 1315 رأى به‌دست آورده و از دور انتخاباتى و نمايندگى پارلمان كنارگذاشته شده است. او همان مزدورى است كه مدعى مغزشويى ساكنان اشرف بود و مىگفت به دستور مالكى مىخواهد حضور مجاهدين در عراق را براى آنها تحملناپذير نموده و با برپا كردن نقاط كنترلى و گشت و بازرسى دست به حمله به ساكنان اشرف بزند و يكايك آنها را از دم تيغ بگذراند.

ربيعى: «3418 انسان مغزشويى شده يعنى 15 يا 20نفر مغزهاى اين افراد را شستشو داده‌اند پسران و دختران جوان، تقريباً 1000 زن جوان و نيز بيش از 1000 مرد جوان با آموزش بسيار بالا روى سلاحهاى بسيار خطرناك هستند.

مجرى: و مانع مى‌شوند و مانع مى‌شوند از ديدار سازمانهاى…
ربيعى: مانع مىشوند كه ساكنان حتى با خانواده‌هايشان نيز تماس بگيرند يعنى خانواده‌هاى آنها كه از ايران مى‌آيند. خانواده وقتى مىخواهد مىآيد كه فرزندش را ببيند و ببرد اينها مانع مى‌شوند، مانع آنها مى‌شوند
ما اقداماتى تصاعدى و تدريجى داريم ولى عجله نمىكنيم اين در واقع يك مسألهٴ سياسى انسانى داراى بعد تروريستى و بعد امنيت ملى در داخل عراق با ابعادى منطقه‌‌يى و ابعادى بينالمللى با گامهايى تدريجى مى‌باشد يعنى به تدريج حضور آنها در عراق را تحملناپذير بكنيم.
. الآن تقريبا 50 كيلومتر مربع از خاك عراق توسط يك سازمان تروريستى اشغال شده است. اما بتدريج نيروهاى امنيتى عراق وارد قرارگاه مىشوند و نقطه كنترلى برپا مىدارند و گشت داير مىكنند و بازرسى مىكنند و دست به حمله مىزنند، چرا كه ما حقيقتا مطمئن نيستيم چونكه در درون قرارگاه ممكن است كه سلاح باشد. و شايد كه درون قرارگاه آدمهاى تروريستى هم اكنون وجود داشته باشند. تصوير داخلى قرارگاه براى ما روشن نيست.»

وجدان ميخائيل وزير به اصطلاح حقوقبشر مالكى تنها 203 رأى به‌دست آورده و از دور انتخاباتى و نمايندگى پارلمان كنارگذاشته شد. وجدان ميخائيل كه قبلاً در ژنو گفته بود موظف است به دستور مالكى زندانى از قرارگاه اشرف بسازد، دو هفته پيش براى جلب حمايت فاشيسم دينى حاكم بر ايران اعلام كرد:
« اعضاء سازمان خلق كه از دهها سال پيش در اين قرارگاه مستقر هستند پناهنده سياسى نيستند… كه آنها يك سازمان نظامى هستند و خلع سلاح شده نيستند و فقط در صورتيكه بهعنوان افراد نادم از قرارگاه خارج شوند با آنها همكارى مىشود.»

وجدان ميخائيل كه فاقد هرگونه علم و اطلاع حقوقى است افزود: ساكنان اشرف حفاظت شده نيستند و بايستى به ايران برگردند زيرا قوانين و كنوانسيونهاى مربوط به حفاظت با وضعيت آنها همخوانى ندارد چرا كه از كشورى كه در حال جنگ باشد يا از درگيرى در مشكل باشد نيامدهاند.
خانم وجدان ميخائيل هم‌چنين تعجبش را از مخالفت ساكنان اين قرارگاه به انتقال به نقطه ديگرى در خاك عراق ابراز كرد!

اكنون مردم عراق پاسخ تعجبهاى وزير به اصطلاح حقوقبشر مالكى را با 203 رأى دادند تا بيشتر نسبت به عواقب خوش خدمتى فاشيسم حاكم بر ايران تعجب نمايد!

طبق آمار و ارقام منتشر شده، على اللامى يكى از كارگردانان تحت امر رژيم آخوندى براى ريشهكنى بعث و حذف شخصيتهاى ملى عراق از دور انتخابات تنها 703 رأى آورده و در انتخابات مردود شناخته شد.

ابو مهدى مهندس تروريست مزدور رژيم نيز 2018 رأى از دور انتخابات و نمايندگى پارلمان حذف شد.
هم‌چنين سه وزير ديگر مالكى و دبير شوراى وزيران او با رأيهاى اندك از دور انتخابات و نمايندگى پارلمان حذف شدند. وزير حمل و نقل با 641 رأى، وزير دفاع با 578 رأى، وزير مهاجرت با هزارو هفتاد رأى و على عَلّاق دبير شوراى وزيران، با هزارو 69 رأى از دور انتخابات و نمايندگى پارلمان حذف شدند.

تنها على دباغ سخنگوى مالكى كه به شيوه كردان به خود عنوان دكترا داده بود تنها با پنج هزار و ششصد و يك رأى در ليست مالكى به نمايندگى انتخاب شده است.

از سوى ديگر در استان ديالى دكتر عبدالله جبورى رئيس نخستين كنگره همبستگى در اشرف كه حمايت 5 ميليون و دويست هزار مردم عراق از مجاهدين را اعلام كرد بهعنوان نخستين نماينده مردم استان ديالى انتخاب گرديد.

رژيم آخوندى با فرافكنى در يك واكنش جنونآميز نسبت به نتايج انتخابات و شكست استراتژيك خود در انتخابات عراق، انفجارات مزدوران خود در شهر خالص را كه 97 كشته و 120 زخمى برجاى گذاشت به مجاهدين نسبت داد.
يك شبكه عرب زبان تلويزيون رژيم به نام الفرات گفت: «همه نشانهها حاكى از اين است كه سازمان تروريستى خلق با همكارى القاعده و بعثيهاى صدامى اين انفجار را ترتيب دادهاند.»
يك سخنگوى مجاهدين در اين باره گفت:«چنانچه مزدوران رژيم جرأت دارند براى اثبات ادعاى خود به دادگاه اسپانيا بيايند تا به جرم همين انفجارات و ديگر جنايتهايشان مورد محاسبه و مؤاخذه بينالمللى قرار گرفته به كيفر جنايتهاى ضدانسانى خود برسند.»

اعدام، مجازاتی شرم آور و باید لغو شود


فراسوی خبر.. 11 فروردین

اعدام، مجازاتی شرم آور و باید لغو شود

زینت میرهاشمی

بر اساس گزارش عفو بین المللی، در سال 2009، در ایران 388 نفر اعدام شده اند. گرچه آمار اعدام در ایران بیشتر از این تعداد است، اما بر اساس همین آمار، روزانه به طور متوسط بیش از یک نفر، اعدام شده است. در کشورهای دیکتاتوری باید ناپدید شدن زندانی، به قتل رسیدن زیر شکنجه و مرگ مشکوک در زندان را هم در ردیف اعدام قرار داد. زیرا نهادهای جهانی حقوق بشر تعداد اعدامها را بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده بیان می دارند و دسترسی به شمار قربانیان ساده نیست. اعدام به عنوان ابزاری در خدمت رژیمهای دیکتاتور برای سرکوب مخالفان سیاسی قرار می گیرد. در ایران، مجازات اعدام به ویژه طی سه دهه حکومت ولایت فقیه، به صورت مستمر در مورد مخالفان سیاسی حکومت اعمال شده است. بعد از سه دهه هنوز ابعاد جنایتی که در زندانهای جمهوری اسلامی بر زندانیان سیاسی رفته است، بر ملا نشده است.

در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است که صرف نظر از چین، بیشتز ار 54 درصد اعدامهای صورت گرفته در سطح جهان، در ایران صورت گرفته است.

ایران از جمله کشورهایی است که اعدام جوانان زیر سن 18 سال دستگیر شده اند، تبدیل به امری رایج شده است.

اجرای حکم اعدام باید به عنوان نقض حقوق بشر شناخته شود و لغو گردد. یکی از راههای دست یافتن به لغو این حکم غیر انسانی، محاکمه نقض کنندگان حقوق بشر و دستور دهندگان و مجریان حکم اعدام در دادگاههای صلاحیتدار بین المللی است. روابط بین المللی نباید جایگاه امن و تنفس گاهی برای ناقضان حقوق بشر باشد. باید دولتهایی که به این امر غیر انسانی دست می زنند، از طرف نهادهای مربوطه بین المللی تحت فشار قرار گیرند.

فرمانده پلیس تهران روز دوشنبه 9 فروردین خبر از تشکیل «کمیسیون رعابت حقوق شهروندی» داد. وی این حقوق را شامل «توجه ویژه» این کمیسیون به همه گستره های حقوق شهروندی و نیز یازداشتگاهها دانست. این خبر به اندازه کافی مضحک است، زیرا در جایی که شهروندان در زندانی بزرگ به اسم جمهوری اسلامی در بند هستند، رعایت اولین و پایه ای ترین حقوق شهروندان در چارچوب ان غیر ممکن است.

سه‌شنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۸۹

Check out my photos on Facebook

facebook
Mo Tahani
Mo Tahani has:
423 friends
7 photos
0 notes
27 wall posts
57 groups

Check out my photos on Facebook


Hi mo.tahani.iranzaminman,

I invited you to join Facebook a while back and wanted to remind you that once you join, we'll be able to connect online, share photos, organize groups and events, and more.

----------
Falow me on face book. Thanks.....
----------

Thanks,
Mo

To sign up for Facebook, follow the link below:
http://www.facebook.com/p.php?i=687241600&k=4WB546Q2UT6D2FADSJYX2USUZ3KE254&r

Already have an account? Add this email address to your account here.
mo.tahani.iranzaminman@blogger.com was invited to join Facebook by Mo Tahani. If you do not wish to receive this type of email from Facebook in the future, please click here to unsubscribe.
Facebook's offices are located at 1601 S. California Ave., Palo Alto, CA 94304.

اشتوتگارتر ناخریشتن: رهبر مقاومت ایران مریم رجوی، خواستار اعمال تحریمهاى سخت علیه رژيم ایران شد

اشتوتگارتر ناخریشتن: رهبر مقاومت ایران مریم رجوی، خواستار اعمال تحریمهاى سخت علیه رژيم ایران شد

رئيس جمهور برگزيده مقاومت در ديدار از آلمان
رئيس جمهور برگزيده مقاومت در ديدار از آلمان

گفتگوی روزنامه اشتوتگارترناخریشتن با مریم رجوی: ”تحریمات به مردم ایران یاری میرسانند“


اشتوتگارتر ناخریشتن- ۳۰ مارس ۲۰۱۰
۱۰ فروردین ۱۳۸۹
از: نوربرت والت

برلین – رهبر مقاومت ایران مریم رجوی در جریان دیدارش از برلین خواستار اعمال تحریمات سخت علیه ایران میشود. وی میگوید که رفتار جامعه بينالمللى براى کشورش از اهمیت بسزایی برخوردار است.
سؤال: خانم رجوی، ادامه تحولات در ایران را چگونه ارزیابی میکنید؟

- قیامها و اعتراضات ادامه پیدا میکنند. بازگشتی به شرایط قبل از شروع ناآرامیها وجود نخواهد داشت. علیرغم اینکه رژیم هزاران تن از شهروندان را دستگیر و بسیاری از آنها را در دادگاههای نمایشی به مرگ محکوم کرده است، اما مقاومت همواره بالا گرفته است. تازه همین اخیرا مناسبتهای مربوط به جشنهای سال نو ایرانی به اعتراضات وسیع مردمی راه بردند. رژیم آخوندی امروزه بسیار آسیب پذیرتر میباشد. از همین روست که رفتار جامعه بينالمللى به این میزان اهمیت دارد.

سؤال: برنامه اتمی ایران از چه ماهیتی برخوردار است؟ آیا این نشانهیی از یک نوع اعتماد به نفس ملی و سطح علوم ایرانی است و یا واقعا در خدمت اهداف تجاوزکارانه است؟

- این برنامه اتمی مطلقا هیچ ربطی با غرور ملی و اعتماد بنفس مردم ایران ندارد. این به هیچوجه نشان ملی نیست، بلکه یک بار و فشار براى تمامی مردم است، زیرا بسیار پرهزینه و مغایر با منطق و خردمندی اقتصادی است.
این پروژه به وضوح تلاشی از سوی آخوندها براى دستیابی به تسلیحات اتمی است و مطمئنا از ماهیت غیرنظامی برخوردار نیست. رژیم میخواهد با این پروژه کلیت جامعه جهانی را تحت فشار و شانتاژ قرار دهد. آخوندها بدون تغییر روی هدف غایی خود پافشاری میکنند که همانا استقرار یک امپراتوری اسلام گرا در کل منطقه خاورمیانه است.

سؤال: کشورهای تشکیل دهنده جامعه جهانی الان در حال بحث براى تشدید تحریمها هستند. آیا این تحریمات کمک کننده هستند و یا فقط به مردم ضرر میرسانند؟

- خیلی صریح بگویم؛ تحریمها به مردم ایران یاری میرسانند. تحریمها باید سپاه پاسداران ایران را هدف قرار دهند. آنها عاملان سرکوب در داخل کشور هستند، آنها از رژیمهای بنیادگرا در منطقه حمایت میکنند و آنها برنامه اتمی را کنترل میکنند. همزمان سپاه پاسداران قویا درگیر معاملات تجاری با غرب میباشد. بنابراین درآمد حاصله از این تجارت مستقیما در سرکوب مردم ایران هزینه میشود. و آنچه که در ورای آن باقی میماند به حساب [مقامات رژیم] در بانکهای خارج سرازیر مىشود. از اینروست که مردم ایران از تحریمها بسیار استقبال میکنند.

سؤال: تحریمها باید در چه زمينههایی باشند؟

- ما نیاز به تحریم نفتی، توقف در انتقال تکنولوژی پیشرفته و بایکوت سیاسی و دیپلوماتیک داریم.
سؤال: سیاست آلمان چه نقشی در این رابطه باید ایفا کند؟

- آلمان باید یک موضع سخت در قبال رژیم ملایان اتخاذ کند. من از دولت آلمان میخواهم که از ۳۴۰۰ رزمنده آزادی در کمپ اشرف حمایت کند. این کمپ که متعلق به مجاهدین خلق است در ماه ژوئیه ۲۰۰۹ مورد تهاجم قرار گرفت، ۱۱ نفر کشته و ۳۶ تن از ساکنان آن بهمدت ۷۲ روز به گروگان گرفته شدند. آلمان باید مصرانه از سازمان ملل خواستار برعهده گرفتن نقش فعالتری در نظارت و کنترل شرایط اشرف بشود.

سؤال: آیا شما تغییر سیاستی را در آلمان مشاهده میکنید؟

- اکنون زمان آن فرا رسیده است که آلمان سیاست خود را تغییر دهد. کلیه تلاشها به منظور ایجاد تغییر از جمله از طریق ارتباطات تجاری به پایان خود رسیدهاند. مذاکرات طولانی اتمی نیز هیچ ثمری نداشتهاند. از طرف دیگر مشخص است که دخالت نظامی از خارج نیز راهحل نیست. ما نیاز به یک راهحل ایرانی داریم. این راه از طریق همکاری با مقاومت ایران میسر است.

تلويزيون الشرقيه: دكتر اياد علاوى رژيم ايران را به دليل دخالت در امور داخلى عراق به شدت مورد حمله قرار داد

تلويزيون الشرقيه:
دكتر اياد علاوى رژيم ايران را به دليل دخالت در امور داخلى عراق به شدت مورد حمله قرار داد

دكتر اياد علاوي
دكتر اياد علاوي

دكتر اياد علاوى رئيس ليست العراقيه رژيم ايران را به دليل دخالت در امور داخلى اين كشور و موضوع انتخابات به شدت مورد حمله قرار داد.
به گزارش تلويزيون الشرقيه وى در سخنان خود در جمع كسانى كه بهخاطر پيروزى ليست العراقيه به ديدار او رفته بودند گفت امروز رژيم ايران در تمامى جزئيات حيات در عراق دخالت مىكند و مىخواهد هر كس و هر وضعيت و هر ساختارى كه مىخواهد را بر عراق تحميل نمايد.
دكتر اياد علاوى افزود: عراقى عراقى است و اجداد ما در برابر انگليس؛ بزرگترين امپراتورى جهان با سلاحهايى ساده ايستادند وبه همين دليل امپراتورى انگليس در خاك عراق فروپاشيد و از آن عقبنشينى كرد و لذا نه ايران و نه غيرايران نمىتوانند بر عراق حكم برانند و يا اينكه آنچه مىخواهند را بر ما تحميل كنند.

وى گفت اين براى رژيم ايران بهعنوان يك همسايه مسلمان عيب است كه به اين شكل در امور داخلى عراق دخالت كند و اين مطلقا مردود و غيرقابل قبول است.
رئيس ليست العراقيه ابراز تأسف كرد كه الان سفر به ايران براى سياستمداران فعلى مهمتر از رفتن به سمت يك كشور برادر عربى شده است. علاوى گفت بهترين مثال براى اثبات اين حرف اجلاس اخير سران عرب بود كه عراق را در اين اجلاس وزير خارجه آن نمايندگى مىكرد و بايد سؤال كرد كه آيا اين كشور رئيسجمهور و دو معاون و نخستوزير ندارد؟».

بيش از 210نماينده كنگره آمريكا خواستار اعمال تحريمهاى فلج كننده عليه رژيم ايران شدند


بيش از 210نماينده كنگره آمريكا خواستار اعمال تحريمهاى فلج كننده عليه رژيم ايران شدند

مجلس نمايندگان آمريكا
مجلس نمايندگان آمريكا

نمايندگان كنگره آمريكا طى نامهيى از باراك اوباما رئيسجمهور آمريكا خواستند تا تحريمهاى فلج كننده عليه رژيم ايران را اعمال كند.
اين نامه توسط جسى جكسون جونيور، نماينده دموكرات از ايالت ايلينويز و مايك پنس، نماينده جمهوريخواه از ايالت اينديانا تهيه شده است. گفته مىشود تا پايان ساعت ادارى روز جمعه 76نماينده دموكرات و 138نماينده جمهوريخواه از اين نامه حمايت كردند.

در قسمتى از اين نامه آمده است، برنامه سلاح هستهيى رژيم ايران بيانگر تهديدى جدى عليه منافع آمريكا بوده و ذخيره اورانيوم غنى شده با غلظت پايين اين رژيم مىتواند هسته اصلى توليد دو بمب اتم را فراهم كند.

در ادامه اين نامه آمده است آقاى رئيسجمهور شما اعلام كرده بوديد كه متوقف كردن برنامه هستهيى رژيم ايران براى دولت شما در اولويت قرار دارد. بيش از يك سال را براى تعامل با ايران تلاش كردهايد و براى اعمال تحريمهاى جديد به شوراى امنيت و سازمان ملل روى آوردهايد، اما زمان به ضرر ما در حال سپرى شدن است و ما نمىتوانيم اجازه دهيم كسانى كه مخالف با تحريمها هستند يا مىخواهند آن را به تعويق اندازند، زمان و يا محتواى تلاشهاى ما را كنترل كنند.

خاطرنشان مىشود تلاش مشابهى از سوى سناى آمريكا براى تحت فشار قرار دادن باراك اوباما جهت اقدام فورى عليه رژيم ايران وجود دارد كه از جانب لينزى گراهام، سناتور جمهوريخواه از ايالت كاروليناى جنوبى و چارلز شومر سناتور دموكرات از ايالت نيويورك به پيش برده مىشود.

ژست تو خالی در برابر وضعیت نابسامان اقتصادی


ژست تو خالی در برابر وضعیت نابسامان اقتصادی

زینت میرهاشمی

اکنون نوبت خامنه ای است که از احمدی نژاد تقلید کند و وضعیت اقتصادی کشور را مطلوب اعلام کند.

روز دو شنبه 9 فروردین ولی فقیه در رابطه با صنعت ایران حرفهایی زد که بی پایگی آن را حتا داده های آماری نهادهای حکومتی نشان می دهد.

خامنه ای در رابطه با بخش صنعت گفت که ایران «در بخشهای مختلف جزو چند کشور محدود صاحب علم و فناوری آن بخشها» است. وی بر صنعت خوروسازی، رعایت استانداردهای زیست محیطی در مصولات صنعتی تاکید کرد.

وزیر صنایع و معادن در حضور خامنه ای اعلام کرد که در 5 سال گذشته رتبه جهانی ایران در کالاهای مادر صنعتی بهبود پیدا کرده است.

میزان رشد صعودی واردات به ایران در برابر نرخ پایین صادرات و تعطیلی واحدهای تولیدی نشان دهنده وضعیت بحرانی صنعت ایران در میزان فاجعه است. با سیاستهای خصوصی سازی و افتادن مالکیت به دست آقازاده ها و رانت خواران حکومتی و نیز اقتصاد شبه دولتی، وضعیت صنعت ایران دچار بحران و رکود و تعطیلی شده است.

گزارش موسسه بین المللی «شرایط کار در خارج» (ئی سی ای) استاندارد زندگی در 254 شهر بزرگ جهان را پخش کرده است. بر اساس این گزارش، تهران از نظر استاندارد زندگی در رده 231 قرار گرفته است. (دویچه بله 5 فروردین)

بر اساس این گزارش تهران با بغداد 23 رده فاصله دارد. این موسسه دلیل پایین بودن تهران را در این رده بندی، «تفاوت فرهنگی، تعداد کم خارجیان، جاده ها و تاسیسات زیربنایی بد، کمبود رسانه های بین المللی با کیفیت، نبود امکانات برای گذراندن وقت آزاد و مشکل زبانی» دانسته است.

دوشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۸۹

در اين زمان سرگشتگي، فرضية كمونيستي همچنان يك ايدة آينده است كه با وجود انحرافهايش در قرن بيستم هنوز از اعتبار نيفتاده است. ارزش اخلاقي متناسب با آن


در اين زمان سرگشتگي، فرضية كمونيستي همچنان يك ايدة آينده است كه با وجود انحرافهايش در قرن بيستم هنوز از اعتبار نيفتاده است. ارزش اخلاقي متناسب با آن چيست؟

شهامتِ تحمّلِ زمان حاضر*

نوشتة آلن باديو**

ترجمه منوچهر هزارخانی

زمان كنوني در كشوري مثل كشور ما، از تقريباً سي سال پيش به اين طرف، زمان سرگشتگي است؛ منظورم زماني است كه به جوانان خود، به ويژه جوانان برخاسته از تودة مردم، هيچ اصلي براي جهت دادن به زندگي عرضه نمي كند.

اين سرگشته سازي دقيقاً عبارت از چيست؟ به هرحال يكي از اعمال مهمّي كه انجام مي دهد عبارت است از ناخواناكردن سكانس تاريخي ماقبل، سكانسي كه كاملاً جهت داشت. اين عمل مشخصة همه دوره هاي واكنشي و ضدانقلابي است، مثل همين دورة 1970 به بعد، كه ما در آن قرار داريم.

به عنوان مثال مي توان يادآور شد كه مشخصة واكنش ترميدوري، بعد از توطئة 9 ترميدور و اعدام بي محاكمة رهبران بزرگ ژاكوبن، ناخواناكردن سكانس ماقبل، يعني سكانس روبسپيري، از طريق فروكاستن آن به بيمارگونگي چند جنايتكار خون آشام و، در نتيجه، جلوگيري از هر نوع درك سياسي آن بود. اين نحوة نگرش دهها سال ادامه يافت و هدفش سرگشته ساختن مداوم خلقي بود كه بالقوه انقلابي تلقي مي شد ـ و هنوز هم مي شود.

ناخواناكردن يك دوران، چيز ديگري است، خيلي بيشتر از محكوم كردن صاف و سادة آن است. چون يكي از نتايج ناخواناشدن، آن است كه ديگر كسي درصدد برنمي آيد تا در دوران مورد بحث، دنبال پيداكردن اصولي بگردد كه مي توانست چاره ساز بن بستهاي آن دوران باشد. اگر دوران بيمارگونه اعلام شود، ديگر تعيين جهت يابي آن بلاموضوع است و نتيجه اش ـ كه هر روز اثرات زيان بارش را شاهديم ـ آن است كه مي بايست، به عنوان راه حل كم ضررتر، به همين سرگشتگي راضي شد.

بنابراين درمورد يك سكانس قبلي و كاملاً به پايان رسيده، بپذيريم كه قضاوتمان درموردش هرچه هست، بايد آن سكانس برايمان خوانا و قابل قرائت بماند.

در بحث مربوط به انقلاب فرانسه در زمان جمهوري سوّم، كلمانسو فرمول معروفي را عنوان كرد: «انقلاب فرانسه مجموعة يكپارچه يي را تشكيل مي دهد». اين فرمول از آن رو اهميت دارد كه قابليت قرائت سراسر روند را، فارغ از همة تحولات فاجعه بارش، طلب مي كند.

روشن است كه امروزه، درمورد كمونيسم است كه گفتمان رايج، سكانس قبلي را به يك بيمارگونگي غيرشفاف مبدل مي كند. بنابراين من به خود اجازه مي دهم كه بگويم سكانس كمونيستي هم، شامل تمامي طيف گرايشهايي كه چه در موضع قدرت و چه در اپوزيسيون خود را پيرو يك ايدة واحد مي دانستند، يك مجموعة يكپارچه را تشكيل مي دهد.

خوب، در اين صورت، اصل پايه يي و جهت گيري واقعي امروز را چه مي توان نام داد؟ به هرحال من، باوفاداري به تاريخچه سياستهاي رهايي طلب، پيشنهاد مي كنم به آن فرضية كمونيستي نام دهيم.

در ضمن جادارد خاطرنشان كرد كه منتقدان ما عقيده دارند كه چون تجربة كمونيسم دولتي پس از هفتاد سال با ناكامي فاجعه باري روبه روشده است، بايد واژة «كمونيسم» را به زباله دان انداخت. چه شوخي خنكي! وقتي قرار است تسلط صاحبان ثروت و ميراث خواران قدرت را كه از هزاران سال پيش تا كنون ادامه دارد برانداخت، حاصل هفتاد ساله را هجوييهاي چشم بسته و تواٌم با خشونتها و بن بستها را به رخ ما مي كشند! واقعيت اين است كه ايدة كمونيستي جز بخش ناچيزي از زمان تحقيق و تحقق خود را طي نكرده است.

اين فرضيه چيست؟ اين فرضيه بر سه محور استوار است.

نخست، ايدة برابري. ايدة بدبينانة مشتركي كه باز اين روزها تسلط پيداكرده، اين است كه طبع بشر طالب نابرابري است، و البته جاي تاٌسف است كه چنين است، ولي پس از نثار چند قطره اشك به اين مناسبت، مهم اين است كه اعتقاد پيداكنيم بايد به آن رضايت داد. پاسخ كمونيسم به اين ايده دقيقاً مطرح كردن برابري است، امّا نه به عنوان برنامه ـ برابري ريشه داري را كه جزء طبيعت انساني است، تحقق بخشيم! ـ بلكه با پيش كشيدن اين فكر كه اصل برابري امكان مي دهد كه در هر اقدام جمعي، آن چه را كه با فرضية كمونيستي همگون است و بنابراين داراي يك ارزش واقعي است، از آن چه در جهت عكس آن است و بنابراين به ديدگاهي حيواني از انسان راه مي برد، تميز داد.

بعد از آن اين اعتقاد مطرح مي شود كه وجود يك دولت سركوبگر جداگانه، ضرورتي ندارد. اين، نظرية مشترك آنارشيستها و كمونيستها درمورد زوال تدريجي دولت است. جوامعي بوده اند كه دولت نداشته اند، و منطقي است كه بپذيريم چنين جوامعي مي توانند باز هم وجود داشته باشند. امّا به خصوص مي توان اقدامات سياسي مردمي را خارج از فكر قدرت يا نمايندگي در تشكيلات مملكتي، انتخابات وغيره سازمان داد.

فشار آزادي بخش اقدام سازمانيافته مي تواند از خارجِ دولت اعمال شود. نمونه هاي فراواني از آن را حتي در دوران اخير سراغ داريم: قدرت غيرمنتظرة جنبش دسامبر 1995، كه باعث شد تصميمات ضدمردمي درمورد بازنشستگي چندسال به عقب بيفتد. اقدامات مبارزه جويانه به طرفداري از كارگران فاقد جواز رسمي، مانع از تصويب بسياري قوانين جنايتكارانه نشد، امّا امكان داد كه اين كارگران، به عنوان بخشي از زندگي جمعي و سياسي ما به طور وسيع به رسميت شناخته شوند.

و آخرين محور، اين كه سازماندهي كار، مستلزم تقسيم آن، تخصصي شدن وظايف و به خصوص تمايز اختناق آور كار يدي از كار فكري نيست. مي بايست و مي توان چند شكلي بودن اساسي كار انساني را هدف قرار داد. اين، اساس مادي محو طبقات و سلسله مراتبهاي اجتماعي است.

اين سه اصل، برنامه يي را تشكيل نمي دهند، بلكه رهنمودهايي هستند براي جهت يابي، كه هركس مي تواند با تكيه بر آنها، آن چه را در رابطه با فرضية كمونيستي به طور فردي يا جمعي مي گويد و عمل مي كند، مورد ارزيابي قرار دهد.

فرضية كمونيستي دو مرحلة بزرگ را پشت سر گذاشت و به نظر من مي رسد كه وارد مرحلة سوّم زندگيش شده است.

فرضية كمونيستي بين انقلاب 1848 و كمون پاريس در 1871، به نحوي گسترده تثبيت شد. مضامين عمدة آن مضامين جنبش كارگري و قيام بودند. بعد دورة فترتي طولاني، در حدود 40سال (بين 1871و 1905) برقرار شد كه با اوجگيري امپرياليسم اروپايي و تكه پاره كردن بسياري از مناطق جهان ربط داشت. سكانسي كه از 1905 تا 1976 (انقلاب فرهنگي چين) ادامه داشت، دومين سكانس از به اجرادرآوردن فرضية كمونيستي بود.

مضمون اصلي آن، مضمون حزب بود با شعار عمده و بي گفتگويش: انضباط تنها سلاح كساني است كه هيچ ندارند. از 1976 تا امروز، دورة دوّمي از تثبيت واكنشي است كه هنوز ادامه دارد، و طي آن به طور عمده شاهد فروپاشي ديكتاتوريهاي سوسياليستي با حزب واحد بوديم، كه در سكانس اول به وجود آمده بودند.

اعتقاد من اين است كه سكانس سوّمي از فرضية كمونيستي، متفاوت از دو سكانس پيشين، گشوده خواهد شد كه به خلاف انتظار به سكانس اوّلي نزديك تر خواهد بود تا به دوّمي. اين سكانس درواقع با سكانسي كه در قرن نوزده برجستگي داشت، داراي اين وجه اشتراك خواهد بود كه خودِ فرضية كمونيستي، كه امروزه به طرز گسترده مورد انكار قرار گفته است، موضوع اصليش را تشكيل مي دهد. آنچه را كه من با كمك كساني ديگر مي كوشم تا انجام دهم، مي توان به عنوان كار مقدماتي براي برقراركردن مجدد فرضية مزبور و گشايش دورة سوّمش درنظرگرفت./

ما در اين سرآغاز سكانس سوم وجود فرضية كمونيستي، به يك اخلاق موقت متناسب با دوران سرگشتگي نياز داريم. مي بايست به حداقلي از يك موضع ذهني دست پيداكنيم، بدون آن كه از پشتيباني فرضية كمونيستي ـ كه هنوز در مقياس بزرگ برقرار نشده است ـ برخوردار باشيم. مهّم اين است كه يك نقطة واقعي پيدا كنيم و به هرقيمت كه شده به آن بچسبيم، نقطه يي«غيرممكن» و غيرقابل درج در قانون وضعيت. بايد به يك نقطة واقعي از اين نوع بچسبيم و نتايج مترتّب بر آن را سازمان دهيم.

شاهد اساسي در مورد اين كه جوامع ما به نحوي آشكار غيرانساني اند، امروزه پرولتر خارجي بدون جواز اقامت و كار است. او نشانه يي است از ذات وضعيت ما و حكايت از آن مي كند كه فقط يك جهان وجود دارد. برخورد با پرولتر خارجي، چنان كه انگار از يك دنياي ديگري آمده است، وظيفة ويژه يي است كه به «وزارت هويت ملي» واگذار شده است و اين وزارتخانه نيروي پليس خاص خودش را هم دارد («پليس مرزي»). در برابر اين دستگاه دولتي، تاٌكيد بر اين كه هر كارگر بي جواز متعلق به همين جهان ماست، و نتيجه گيري عملي، تساوي طلبانه و مبارزه جويانه از آن، مي تواند نمونه يي كامل از يك اخلاق موقت و يك جهت گيري محلي همگون با فرضية كمونيستي در اين دورة سرگشتگي جهانگير باشد كه تنها با استقرار مجدد فرضية مزبور برطرف خواهد شد.

آن فضيلت اساسي كه مورد نياز ماست، شهامت است. اين، البته عموميت ندارد، چون در شرايطي ديگر، داشتن فضيلتهاي ديگري ممكن است اولويت پيداكند. مثلاً در زمان جنگ انقلابي در چين، مائو صبر و شكيبايي را فضيلت اساسي دانسته بود. امّا امروزه، بي هيچ ترديد، شهامت اين مقام را دارد. شهامت فضيلتي است كه بي اعتنا به قوانين دنيا، با تحمّل «غيرممكن» خود را نشان مي دهد. بايد به هر نقطة غيرممكن چسبيد، بي آن كه خود را مسئول كلّ وضعيت دانست: شهامت دربرخورد با نقطه به عنوان نقطه، يك فضيلت محلي است. اين فضيلت از يك اخلاق محلّ سرچشمه مي گيرد و افق پيش رويش فرضية كمونيستي است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* برگرفته از روزنامة لوموند، 14و 15 فوريه 2010

** آلن بادیو متولد سال 1937، فیلسوف، درام نویس و استاد فلسفه در L'Ecole normale supérieure

انتخابات عراق


انتخابات عراق

آناهیتا اردوان

انتخابات پارلمانی عراق که یکشنبه، 16 اسفند با انفجار بمب و حملات تروریستی آغاز شد تیتر اول بسیاری از رسانه های خبری را به خود اختصاص داده است.

چندین ائتلاف بزرگ از جمله "ائتلاف العراقیه" به رهبری ایاد علاوی، "ائتلاف دولت قانون" به رهبری نوری المالکی، "ائتلاف ملی عراق" به رهبری ابراهیم جعفری و ائتلاف چلبی در این انتخابات شرکت دارند و کشمکشها بین دولت المالکی و نیروهای سکولار هنوز ادامه دارد. بدون شک شکل گیری دولت جدید عراق برای دولتهای سرمایه داری، به ویژه امپریالیسم آمریکا به رهبری اوباما که نیروهایش تا چند ماه دیگر باید خاک عراق را ترک کنند، حایز اهمیت است. نتیجه این انتخابات برای استبداد مذهبی حاکم بر ایران که ایجاد "خاورمیانه اسلامی" را به عنوان محور استراتژیک در منطقه از ابتدای ظهور در دستور کار قرار داده است نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است. از دیگر سو، همانطور که این پدیده برای دولتها، به عنوان ابزار اعمال قدرت طبقه حاکم، مهم ارزیابی می شود، نزد آنانی که خواستار ایجاد خاورمیانه ای مستقل و دموکرات به عنوان پایه صلح و عدالت هستند نیز دارای اهمیت می باشد زیرا که این انتخابات قادر است تاثیر بسزایی بر مبارزه ملتهای تحت ستم خاورمیانه به خصوص ملت عراق و ملت ایران داشته باشد.

آنچه تا کنون از سوی رسانه های جهانی اعلام شده است نشان می دهد که ائتلاف العراقیه به رهبری ایاد علاوی در مناطق سنی نشین مانند استانهای نینوا، انبار و کرکوک از دیگر ائتلافها جلو تر است. به همین ترتیب ائتلاف دولت قانون نیز به رهبری نوری المالکی در مناطق شیعه نشین دست بالا را دارد. بدون تردید شرکت سنیها در انتخابات کنونی با توجه به این که آنان انتخابات سال 2005 را تحریم کرده بودند، قادر است وزنه تعادل را به نفع فراکسیون ایاد علاوی که خواستار دولتی عرفی و مخالف انتخابات طایفه ای است، تغییر دهد. این ائتلاف در حال حاضر فقط 25 کرسی در مجلس عراق دارد که با توجه به آنچه تا کنون در رابطه با شمارش آرا منتشر شده است، در مجلس آینده عراق به کرسیهای بیشتری دست پیدا خواهد کرد. ائتلافی که به رهبری ابراهیم جعفری در انتخابات شرکت می کند نسبت به دو ائتلاف بالا در استانهای شمالی و جنوبی با رای کمتری روبرو است.

خبرهای متعددی از سوی رسانه های عراقی و رسانه های خارجی مبنی بر دخالت رژیم ولایت فقیه در شمارش آرا با توسل به نیروهای وابسته گزارش شده که با توجه به ماهیت و منافع استبداد حاکم بعید نیز به نظر نمی رسد. سخنگوی رسمی ائتلاف العراقیه، دولت آمریکا را به موضع گیری در مقابل تقلباتی که توسط رییس هیات رابطه با عراق در پارلمان اروپا، سازمانهای غیردولتی و گروه های سیاسی دیگر عنوان شده، متعهد دانست. استروان استیونسون، رییس هیات رابطه با عراق در پارلمان اروپا تاخیر مشکوک در اعلام نتایج انتخابات عراق را با توجه به این که کمیساریای انتخابات عراق قبل از این اعلام کرده بود نتایج سی درصد آرا به اطلاع عموم خواهد رسد اما هنوز این کار را انجام نداده است، نگران کننده اعلام کرد. وی اضافه کرد که "تقلبات گسترده ای كه در حين انتخابات صورت گرفت و تاخير در اعلام نتايج انتخابات، نه تنها مشروعيت انتخابات را زير علامت سوال مىبرد بلكه، طرح جلو راندن عراق به سوى بحران را تقويت مىكند.
سازمان ملل متحد، دولت آمريكا و اتحاديه اروپا، بايد قوياً با هرگونه تحريف آراى مردم عراق مقابله كنند و از اين كه عراق به دوران خشونتهاى فرقهگرايانه برگردد، جلوگيرى بهعمل آورند. خبرگزاری رویتر نیز با اشاره به یک گزارش محرمانه، ابراز داشته که انتخابات عراق آزاد و سالم نبوده است.

مردم عراق که دو جنگ خانمانسوز را پشت سر گذاشته و با تضاد اشغال، کشمکشهای فرقه ای، دخالتهای رژیم در مسایل کشورشان و ضعف دولت کنونی روبرو می باشند، خواستار تغییر هستند. سی ان ان در این رابطه گفت :"آنان در مقابل شرایط سخت امنیتی ایستادند و خطر رای دادن را، نه به خاطر نسل خودشان بلکه، برای نسل بعدی به جان خریدند."

ملتی که با وجود بمب گذاریها و حملات تروریستی در انتخابات شرکت کرده اند، با شنیدن مساله دستکاری رای شان به خشم آمده، افسرده و نگران نتیجه آن هستند. این مساله که لیست العراقیه حتی در بسیاری از استانهای شیعه نشین نیز بیشترین رایها را به خود اختصاص داده است، نشاندهنده روی برگرداندن مردم از نیروها و احزاب سیاسی شیعه، مانند "مجلس اعلای اسلامی عراق" که ائتلاف پارلمانی ائتلاف یکپارچه عراق را تشکیل داده اند، به دلیل تامین منافع استبداد مذهبی حاکم بر ایران می باشد. مردم شیعه متوجه شده اند که یک سری از جریانهای سیاسی با استفاده از شیعه گری، منافع ملی عراق را زیر پا می گذارند پس، به سوی گروههای ملی و سکولار گرایش پیدا کرده اند. در این صورت سهم ائتلافهایی مانند ائتلاف یکپارچه عراق به میزان قابل توجه ای کاهش پیدا کرده است. از دیگر سو، مرگ حکیم و جانشینی فرزند وی برای جریان حکیم تاثیرات مثبتی در جذب نیروهای شیعه نداشته است.

تازه ترین نتایج منتشر شده بعد از شمارش هشتاد درصد آرا نشان می دهد که ائتلاف العراقیه به رهبری ایاد علاوی برای اولین بار با برتری اندکی از ائتلاف نوری المالکی پیشی گرفته است. ائتلاف ملی عراق که شامل گروههای مذهبی مانند مجلس اعلای اسلامی و گروه مقتدی صدر می باشد، در رده سوم و ائتلاف کردها در رده چهارم است.

با نگاهی مختصر به اخبار و گزارشها می توان حداقل سه احتمال را در نظر گرفت. اولین احتمال آن است که ائتلاف دولت قانون به رهبری المالکی با تفاوت اندکی با ائتلاف العراقیه بیشترین کرسیهای مجلس را به خود اختصاص دهد که البته در این صورت نخست وزیر هم از همین ائتلاف خواهد بود. اما ابن ائتلاف به دلیل اختلاف اندک با ائتلاف العراقیه قادر نیست به تنهایی دولت را تشکیل دهد و مجبور است که با گروهی دیگر در دولت شریک شود تا بتواند حداقل دو سوم کرسیهای مجلس را به خود اختصاص دهد. در این صورت به سختی می تواند گروه العراقیه را در دولت شرکت ندهد زیرا که با مشکل تصویب قوانینش در مجلس روبرو خواهد گردید.

این مساله برای ائتلاف العراقیه نیز صدق می کند. البته نسبت گروههایی که حاضرند با العراقیه دولت تشکیل دهند به مراتب بیشتر از گروههایی می باشد که حاضر به تشکیل دولت با ائتلاف دولت قانون هستند. در هر صورت ائتلافی که بیشترین کرسیهای مجلس را به خود اختصاص می دهد برای رسیدن به حد نصاب کرسی جهت تشکیل دولت می بایست ائتلافی که در رتبه دوم لیست انتخاب شده قرار دارد را در تشکیل دولت شراکت دهد، در غیر این صورت با تنشها و کشمکشهای فرقه ای روبرو خواهد شد. دولت اوباما نیز به دلیل گریبانگیر بودن با بحرانهای اقتصادی و با توجه به این که قرار است نیروهایش را تا سال 2011 از عراق خارج کند، خواستار تشدید جنگهای فرقه ای و مذهبی نیست. بنابراین با این که تا کنون موضعی بی طرف به خود گرفته است، خواستار یک دولت ائتلافی در عراق است.

احتمال سوم که علاوه بر تشدید تنشهای فرقه ای و مذهبی در عراق، تضاد بین طرفین ذی نفع یعنی، رژیم و آمریکا را نیز تشدید می کند این است که به عنوان مثال ائتلاف دولت قانون بتواند با گروههای شیعه دیگر دولت تشکیل دهد و ائتلاف العراقیه را در دولت راه ندهد که البته این احتمال بعید به نظر می رسد.

تشکیل دولت عراق با توجه به شرایط کنونی انتخابات بعد از شمارش نهایی آرا مساله پیچیده ای است که باید در آینده به آن پرداخت. اما همانطور که در مطلب "صدور بحران به عراق با فرمان حذف شخصیتهای سکولار و ملی از انتخابات"، درج شده در نبرد خلق 295 عنوان شد، ترکیب دولت جدید عراق در هر صورتی به شکل سابق نخواهد بود که همین مساله اهداف رژیم در عراق را تضعیف و با چالشهای فراوانی روبرو خواهد ساخت.


زمان آن رسيده كه جهان چشمانش را بر روى تروريزم رژيم ايران، بگشايد


زمان آن رسيده كه جهان چشمانش را بر روى تروريزم رژيم ايران، بگشايد

ديلي تلگراف
ديلي تلگراف

ديلى تلگراف، در مقالهيى با عنوان «دستهاى ملاهاى ايران آلوده به خون انگليسيهاست و بايد قيمت آنرا بپردازند» به بررسى دخالت رژيم آخوندها در افغانستان پرداخت و با اشاره به نقش رژيم در كشته شدن سربازان انگليسى در عراق و افغانستان، سياست مماشات غرب بهويژه دولت انگلستان با رژيم را به شدت به باد حمله گرفت و خواهان برخورد قاطع با رژيم و حمايت از قيام مردم ايران شد.

نيل گاردينر، نويسنده اين مقاله نوشت: انگلستان در عمل، هم اكنون در جنگ با ديكتاتورهاى ايران است و چندين سالست كه در اين جنگ بوده است.
نيل گاردينر در مقاله خود، كه در ديلى تلگراف منتشر شده، با اشاره به مصاحبه دو تن از فرماندهان طالبان در مورد جزئيات آموزش نيروهاى طالبان توسط رژيم ايران، كه چند روز قبل در ساندى تلگراف به چاپ رسيد، نوشت:
گزارش تكاندهنده هفتهنامه ساندى تايمز، تنها، چيزى را تأييد مىكند كه ما مدتهاست آن را مىدانيم. اين كه رژيم ايران فعالانه طالبان افغانستان را آموزش مىدهد و در كشتن نيروهاى انگلستان، آمريكا و متحدين ما، مستقيماً دست دارد.
دخالت مستقيم تهران در افغانستان درحاليست كه در شورشهايى كه با حمايت رژيم ايران در جنوب عراق صورت گرفت نيز، بيش از صد نيروى نظامى انگليسى كشته شدند.

ديلى تلگراف افزود:
هفته پيش، ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده فرماندهى مركزى آمريكا، بار ديگر گفت كه رژيم ايران به شبكه القاعده كمك مىكند و القاعده از ايران، بهعنوان مركز اصلى پشتيبانى استفاده مىكند. جايىكه ارتباط رهبرى ارشد القاعده را به وابستگانش در منطقه وصل مىكند. پترائوس در دسامبر به اى.بى.سى نيوز گفت رژيم ايران تجهيزات، مواد انفجارى و پول براى طالبان در غرب افغانستان تهيه مىكند.

ديلى تلگراف با اشاره به مقاله ساندى تايمز، افزود:
چنانچه پيشبينى مىشد، دولت كارگر نه هيچ واكنشى نشان داد و نه تهران را محكوم كرده است. همان سياست معمول استمالت كه اين روزها سياست خارجى گوردن براون است.
زمانى نه چندان دور، كشتن يك انگليسى توسط يك رژيم خارجى، يك عمل خصومت آميز شمرده مىشد. اكنون رژيم ايران بدون هرگونه مجازاتى به كشتن نيروهاى انگليسى كمك مىكند و ملوانان نيروى دريايى را بهگروگان مىگيرد
نيل گاردينر، نويسنده اين مقاله نوشت:
اين وضعيت بايد پايان يابد. براى اين نوع تحريك، بايد قيمت پرداخته شود. پاسخ انگلستان بايد سريع و مصمم باشد. بايد روابط ديپلوماتيك با رژيم تروريستى در تهران تماماً خاتمه يابد و لندن اعلام كند كه براى دفاع از خود، عليه هر اقدام رژيم ايران براى كشتن نيروهاى انگليسى، در هركجا كه لازم باشد از زور استفاده مىشود. هر اقدامى هم بايد براى حمايت از نيروهاى حامى دموكراسى در ايران، و تضعيف چنگ ملاها بر قدرت انجام شود.

دولت بريتانيا بايد به انزواى بينالمللى كامل رژيم ايران فراخوان دهد و پايبندى جدىترى را به ممانعت از دستيابى رژيم ايران به تسليحات اتمى و هر اقدام لازم براى متوقف كردن آنها نشان دهد. سالها مذاكرات بيهوده بين سه كشور اتحاديه اروپا (بريتانيا، فرانسه و آلمان) و تهران، تحت عنوان مراوده سازنده، يك شكست بوده است. استمالت اروپا از رژيم ايران، سناريوى كابوسآور يك ايران مسلح به بمب اتمى را بسيار نزديكتر كرده است

اگر در انتخابات ماه مه، محافظهكارها بهقدرت برسند، آنها بايد آماده باشند كه با رژيم ايران رو در رو شوند و در برابر حمايت اين رژيم از طالبان و القاعده، دست بهعمل قاطع بزنند. جهان بهسرعت، بسيار خطرناكتر مىشود.

ما بايد چشم بهراه آن روزى باشيم كه حاكمان بيرحم و وحشى ايران، بهصورت ايدهآل، بهدست مردم خود، از قدرت جارو شدهاند. جهان براى يك مدت طولانى چشمانش را بر حمايت مستبدان ايران از تروريسم بسته است. اكنون زمان آن رسيده كه آنها را مجبور كنيم قيمتش را بپردازند.

گزارش سالانه عفو بينالملل: رژيم ايران براى ساكت كردن مخالفان بهطورگسترده از اعدام استفاده مىكند


-
گزارش سالانه عفو بينالملل: رژيم ايران براى ساكت كردن مخالفان بهطورگسترده از اعدام استفاده مىكند

اعدام، ابزار سركوب در حاكميت آخوندها
اعدام، ابزار سركوب در حاكميت آخوندها

سازمان عفو بينالملل در گزارش سالانه خود كه روز سهشنبه منتشر مىشود، اعلام كرد رژيم آخوندى پس از نمايش انتخابات رياست جمهورى در عرض 8هفته، 112نفر را اعدام كرده است.
اين سازمان حقوقبشرى اعدامهاى صورت گرفته در ايران تحت حاكميت آخوندها را برجسته كرده است…

در قسمتى از گزارش سالانه عفو بينالمللى آمده است: در سال گذشته (ميلادى) مجازات اعدام به‌طور گستردهاى براى دادن پيام سياسى، ساكت كردن مخالفين و يا ترويج برنامه سياسى در ايران مورد استفاده قرار گرفته است ”. گزارش سالانه سازمان عفو بينالملل مىافزايد“ مخفى كارى حول اعدامها در ايران وجود دارد.

در اين گزارش هم‌چنين به اجراى اعدام نوجوانان اشاره شده است.
بر طبق گزارش سالانه عفو بينالملل تعداد اعدامهاى اعلام شده در سال 2009 در ايران حداقل 388نفر و در عراق حداقل 120نفر مىباشد.

فراخوان به اجلاس وزيران خارجه جى 8 به تحريم همه جانبه رژيم ايران

فراخوان به اجلاس وزيران خارجه جى 8
به تحريم همه جانبه رژيم ايران


مريم رجوي رييسجمهور برگزيده مقاومت ايران
مريم رجوي رييسجمهور برگزيده مقاومت ايران

مريم رجوى، رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران، خطاب به اجلاس وزيران خارجه G8 خواستار تحريم فورى و همه جانبه فاشيسم دينى حاكم بر ايران شد. وى گفت: تحريم اين رژيم قرون وسطايى اولين قدم ضرورى براى ممانعت از دستيابى آن به بمب اتمى و خواست مبرم مردم ايران است كه خواهان تغيير تماميت اين رژيم هستند.
خانم رجوى افزود: روابط سياسى و اقتصادى با رژيم آخوندى تاكنون تمامأ عليه مردم ايران و تغيير در ايران و در خدمت سركوب، صدور تروريسم و دستيابى به بمب اتمى توسط رژيم بوده و مىباشد.

مذاكرات هشت سال گذشته تروئيكاى اروپا و پس از آن كشورهاى 5+1 و مذاكره مستقيم آمريكا با آخوندها يك سياست اشتباه، ضعيف و مخرب بوده است. اين سياست، هم، زمان لازم را براى تكميل پروژههاى اتمى در اختيار ملايان قرار داد و هم آنها را در گردنكشى در مقابل معاهدات و قوانين بينالمللى جريتر كرد.

مريم رجوى تأكيد كرد: رژيم آخوندها توان دست كشيدن از پروژه توليد بمب اتمى را ندارد. چرا كه اين تنها تضمين ضرورى براى بقاى اين حكومت است، لذا راهحل نهايى براى خلاصى از بنيادگرايان تروريست مجهز به بمب اتمى، تغيير دموكراتيك در ايران است. تغيير نه تنها خواست مردم ايران، بلكه نياز مبرم جامعه جهانى است.

خانم رجوى خطاب به هشت كشور صنعتى جهان گفت: رژيم غاصب آخوندى به هيچوجه مردم ايران را نمايندگى نمىكند و هرگونه مراوده و تجارت با آن نامشروع است. زمان آن رسيده است كه مقاومت مردم ايران عليه اين رژيم براى دموكراسى بهرسميت شناخته شود.

دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
نهم فروردين ماه 1389 - 29 مارس 2010

پيروزى نيروهاى ملى عراق، شكستى خواركننده براى نيروى تروريستى قدس و سرجاسوس آن، قاسم سليمانى

پيروزى نيروهاى ملى عراق، شكستى خواركننده براى نيروى تروريستى قدس و سرجاسوس آن، قاسم سليمانى

پيروزى ائتلاف العراقيه
پيروزى ائتلاف العراقيه

واشينگتن پست در شماره ديروز خود نوشت: انتخابات عراق شكستى خيره كننده، براى رژيم ايران و سر جاسوسش قاسم سليمانى و نيروى قدس سپاه پاسداران بود.

سليمانى ميليونها دلار هزينه كرد تا از پيروزى علاوى جلوگيرى بهعمل آورد.
واشينگتن پست در ادامه مىنويسد: آنچه واقع شد شكست تلاشهاى قاسم سليمانى بود. اين واقعه، گواه مقاومت نيروهاى ملى عراق در برابر نفوذ رژيم ايران و احساسات عراقيان عليه دستاندازيهاى اين رژيم بود.

بر اساس اظهارات مقامات آمريكا و مداركى كه از طبقهبندى سرى خارج شدند، قاسم سليمانى كارزارى عظيم در اين انتخابات بهراه انداخت.
واشينگتنپست سپس خاطرنشان مىكند: قدم اول سليمانى اين بود كه ائتلاف العراقيه اياد علاوى را به كمك هيأتى به نام حسابرسى كه توسط رژيم ايران پشتيبانى مىشد، به بهانه بعثزدايى بىاعتبار نمايد.
تاكتيك بعدى رژيم ايران اين بود كه نورى مالكى را با ائتلاف شيعى مورد حمايتش، وارد انتخابات كند.
اما در اواخر سال گذشته بدليل اينكه نيروهاى تحت نفوذ رژيم ايران مورد تنفر مردم عراق بودند، تصميم گرفت مالكى را جدا وارد انتخابات كند.
واشينگن پست در ادامه افزود: حالا كه ورق برگشته است، رژيم ايران تلاش دارد كه مجدداً مالكى را با ائتلاف خودش جوش بدهد ولى بنظر مىآيد كه براى اين امر دير شده باشد.
تاكتيك سوم رژيم ايران اين بود كه براى نيروهاى شيعه ائتلاف ملى عراق پول سرازير كند.
يك فرمانده نظامى آمريكايى بمن در ماه فوريه گذشته گفت كه رژيم ايران ماهانه 9 ميليون دلار به مجلس اعلاى اسلامى عراق مىپردازد.

واشينگتن پست انتخابات عراق را ضربه بزرگى به احمد چلبى بهترين دوست رژيم ايران توصيف كرد و افزود: بر اساس مدارك سرى كه از طبقهبندى خارج شده، اقدامات موسوم به بعث زدايى توسط احمد چلبى مهندسى شد تا موانع سر راه نقود (رژيم) ايران كنار زده شوند. چلبى هم‌چنين خواهان كمك (رژيم) ايران براى رسيدن به پست نخست وزيرى است.