دوشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۸۹

انتخابات عراق، برهم خوردن هر چه بیشتر تعادل قوا به نفع مردم ایران و عراق


فراسوی خبر.. 9 فروردین

انتخابات عراق، برهم خوردن هر چه بیشتر تعادل قوا به نفع مردم ایران و عراق

لیلا جدیدی

سکوت پر معنا و در عین حال اجباری ولی فقیه و مزدورانش پیرامون انتخابات عراق و شکست تلاشهای پر خرج رژیم برای جا انداختن دست نشانده های خود در این کشور، دو روز بعد از اعلام نتایج همچنان ادامه دارد. این در حالی ست که رسانه های حکومتی پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات عراق، با آگاهی از ابعاد این تلاشها از پیروزی گماشتگان رژیم دم می زدند.

فعلا تا زمانی که رژیم از شوک خفقان زا بیرون بیاید، زبان وابستگان خود مانند آخوند محمد مهدی آصفی را به عاریت می گیرد؛ یک ملای گمنام که منابع حکومتی او را زیر تابلوی "از مراجع نجف" نشانده اند تا خواستار بازشماری آرا شود.

در همین راستا، خبرگزاری فارس نیز با اعلام این خبر که نوری المالکی، رییس "ائتلاف دولت قانون"، خواستار باز شماری دستی آرا شده است، سرخوردگی جمهوری اسلامی و شوک ناشی از شکست ایادی آن در عراق را اعلام کرد. این در حالیست که پیشتر استراو استيونسون، نماینده بریتانیا و ریيس کميسيون روابط با عراق در پارلمان اروپا، برخی اعضای بلندپایه کمیسیون عالی انتخابات عراق را به تقلب و اعمال نفوذ به نفع جمهوری اسلامی متهم کرده بود. وی گفته بود که با حمایت مالی و هدایت تهران تلاشی گسترده برای جلوگیری از پیروزی ایاد علاوی صورت می گیرد.

نتیجه انتخابات عراق تا جایی که به جمهوری اسلامی و عراق برمی گردد را می توان یک شکست کامل برای جمهوری اسلامی و پیروزی غیر قابل انتظاری برای آمریکا به حساب آورد. آمریکا که انتخاب مالکی یعنی، بد را به بدتر یعنی، ائتلاف احزاب شیعه دست پرورده جمهوری اسلامی ترجیح می داد، با گزینه بهتر روبرو شد.

آنچه که قابل توجه و شنیدنی خواهد بود این است که خامنه ای در مخالفت با نتایج انتخابات خواستار باز شماری آرا شود و بدین صورت خود را مضحکه عالم کند. زیرا وی در انتخابات تقلبی خود، مانع هر گونه رسیدگی بیطرفانه به نتایج ساختگی مضحکه شد و از مردم ایران خواست به آن احترام بگذارند، در حالی که در هر دو کشور با تمام توان رقم سازی و رشوه دهی دست به تقلب زد.

سبک شدن وزنه رژیم در تعادل قوا با آمریکا در عراق و آنطور که پیش می رود، در ماجراجویی هسته ای، فرصت مناسبی برای وارد کردن ضربات کاری تر مردم ایران به کلیت رژیم خواهد بود.