دوشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۸۸

زندانی سیاسی نشان درماندگی ولایت فقیه، نماد مقاومت مردم ایران!


فراسوی خبر... 24 اسفند

زندانی سیاسی نشان درماندگی ولایت فقیه، نماد مقاومت مردم ایران!

لیلا جدیدی

بهار آمد، گل و نسرین نیاورد - نسیمی بوی فروردین نیاورد

پرستو آمد و از گل خبر نیست - چرا گل با پرستو همسفر نیست؟

در کمپین نابود کردن سیاسی و فکری "غیرخودی" ها، نازیها دست به قتل عام انسان و انسانیت زدند. آنها ارزشی برای فردیت افراد قایل نبودند و انسان را در تعلق داشتن یا نداشتن به باور و نژاد "خودی" ارزش گذاری می کردند. وجه تشابه این تفکر و عمل با تفکر ارتجاعی و استبدادی رژیم جمهوری اسلامی نیز در همین است. زنان و مردانی که در زندانها به تخت شکنجه و دیرک اعدام بسته می شوند، در خیابانها به دست سربازان خامنه ای ضرب و شتم می شوند و آماج گلوله قرار می گیرند، متعلق به تفکر حاکم نیستند.

از زمان روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی، ده ها هزار نفر زندانی، شکنجه و اعدام شده اند. در جریان خیزشهای خیابانی علاوه بر کشتار و ضرب وشتم، مزدوران خامنه ای دست به آدم ربایی زدند و بر تعداد بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی که پیشتر علیه ستم سینه سپر کرده بودند، افزوده شد.

اکنون در آستانه سال نو که خانواده های زندانیان سیاسی تلاش می کنند این ایام را با گرفتن حتی یک مرخصی کوتاه در کنار فرزندانشان بگذرانند، با سنگ بزرگ وثیقه های سرسام آور رو برو شده اند. تعیین وثیقه های 50 میلیون تومانی، 800 میلیونی و یا حتی مشخص نکردن میزان وثیقه و بلاتکلیفی آنهم در صورتی که حقوق یک کارمند به طور متوسط ماهی 500 هزار تومان و حقوق کارگران به کرامت مصوبه جدید، به 303 هزار تومان رسیده است، معنای دیگری جز فشار بر خانواده ها و شکنجه روانی آنها ندارد.

باج سنگین از خانواده ها در حالی طلب می شود که در بسیاری مواقع نان آور خانه خود در زندان است و یا حقوق اش ماه هاست که پرداخت نشده است. زندانیان توان مالی گرفتن وکیل مدافع ندارند و از طرفی خود وکلا از ترس پیگرد حاضر به قبول پرونده نمی شوند. مادران عزادار، ضرب و شتم و دستگیر می شوند و حتی حامیان آنها به زندان می افتند.

دستگیری روزنامه نگاران، دانشجویان و فعالان حقوق بشر همچنان ادامه دارد و در سال جدید با رو به وخامت رفتن هر چه بیشتر اوضاع اقتصادی، اعتراضات مردمی بالا گرفته و بر تعداد زندانیان سیاسی افزوده می شود.

در این میان، رژیم با آزاد کردن یک یا دو نفر مانند آقای تاج زاده و یا تعداد انگشت شماری با وثیقه های سنگین هرگز نمی تواند این داغ ننگ را از پیشانی بزداید. مردم ایران در اعتراضات خود بارها شعار آزادی همه زندانیان سیاسی را سر داده اند. با این حال اگر به فرض محال این مطالبه هم تحقق یابد، بدون شک رژیم برای دستگیریهای دوباره دندان تیز خواهد کرد.

زندانی سیاسی، آیینه ضعف و درماندگی رژیم جمهوری اسلامی است و همزمان نماد مقاومت مردم ایران!

سال نو را با انرژی و پر امید در تلاش برای آزادی همه زندانیان سیاسی و سرنگونی رژیم آغاز می کنیم.