پنجشنبه، اسفند ۲۰، ۱۳۸۸

كمپانيهاى رويال داچ. شل و اينگرسول، رژيم آخوندى را تحريم كردند


كمپانيهاى رويال داچ. شل و اينگرسول، رژيم آخوندى را تحريم كردند

كمپاني رويال داچ شل
كمپاني رويال داچ شل

كمپانى رويال داچ شل روز چهارشنبه اعلام كرد، فروش بنزين به رژيم ايران را متوقف كرده است.
راينر وينزنرايد (Rayiner Winzenried) يك سخنگوى شل در لاهه گفت ما در حال حاضر بنزينى به رژيم ايران نخواهيم فروخت.
خبرگزارى آسوشيتدپرس ضمن مخابره اين خبر افزود: وى از گفتن اين كه چه موقع فروش بنزين به رژيم ايران متوقف شده يا ربط آن به فراخوانها براى تشديد تحريمها چيست اكراه نشان داد. …

آمريكا و متحدان غربى آن در تلاش هستند تا دور ديگرى از تحريمهاى ملل ‌متحد را براى مجازات رژيم ايران اعمال نمايند.
آسوشيتدپرس اقدام كمپانى شل را واكنشى به ادامه غنىسازى اورانيوم توسط رژيم ايران دانست و افزود: رژيم ايران پس از آن كه باتأخير تأسيسات مخفى هستهيى خود را فاش ساخت، غرب را خشمگين كرد.

از طرف ديگر، كمپانى اينگرسول سازنده جهانى كمپرسورهاى هوا و سيستمهاى سرمايشى براى ساختمانها و حمل و نقل؛ فروش قطعه و محصولاتش را به رژيم ايران متوقف كرد و اعلام نمود ديگر به شعباتش اجازه معامله با اين رژيم را نخواهد داد.

اين كمپانى طى نامه‌يى به تاريخ 8مارس نوشته است اينگرسول از شعبات خارجى خود خواسته است تا سفارشات براى محصولات و قطعات به اين شركت را ديگر نپذيرد.

خبرگزارى رويتر ضمن مخابره اين خبر افزود: اين موضوع را كمپانى اينگرسول طى نامه‌يى در پاسخ به يوآنى UANI يك گروه فشار به نام ”متحد عليه ايران اتمى“ عنوان كرده است. اين گروه مستقر در نيويورك؛ كمپانيهاى صنعتى را تحت فشار گذاشته است تا از ارائه خدمات به بخش انرژى رژيم ايران خوددارى كنند؛ به‌خصوص روى كمپرسورهاى هوا كه اينگرسول به رژيم ايران مى‌دهد انگشت گذاشته است. گروه مذكور مى‌افزايد اين كمپرسورها در مجتمع‌هاى صنعتى و در شركت نفت ايران مورد استفاده بوده‌اند يوآنى در عينحال اعلام كرد كه كمپانيهاى ديگرى هم‌چون هانتسمَن (Huntsman) و كاترپيلار (Caterpillar) توافق كردهاند كه روابط با رژيم ايران را قطع كنند.

مارك والاس (Mark Wallace) رئيس يوآنى طى اطلاعيه‌يى در اين باره گفت تصميم اينگرسول كه رابطه‌اش را با رژيم ايران قطع مى‌كند بايد هشدارى به كمپانيهايى باشد كه هم‌چنان به تجارت با رژيم ايران ادامه مى‌دهند.

گروه يوآنى در وبسايت خود گفته است 200 كمپانى بهخاطر معاملاتشان با رژيم ايران در ليست اين گروه قرار دارند.