جمعه، تیر ۱۴، ۱۳۸۷

جرج بوش: تمامی گزینه‌ها روی میز هستند

جرج بوش: تمامی گزینه‌ها روی میز هستند
7:09:52 AM 1387/4/13
جرج بوش
جرج بوش
جرج بوش رئیس جمهور آمریكا روز چهارشنبه طی سخنانی در كاخ سفید ؛ استفاده از نیروی نظامی برای حل بنبست در بحران اتمی رژیم ایران را منتفی نكرده است.
بوش به خبرنگاران گفت من همواره گفته‌ام كه تمامی گزینه‌ها روی میز هستند، اما اولین انتخاب برای آمریكا این است كه این مسآله را به صورت دیپلوماتیك حل كنیم.
تلویزیون فاكس نیوز گزارش داد: جرج بوش- رییس جمهور آمریكا در جریان كنفرانس خبری خود كه پیش از برگزاری اجلاس هشت كشور صنعتی جهان در كاخ سفید برگزار گردید گفت: هفته آینده من برای شركت در اخرین اجلاس هشت كشور صنعتی جهان در دوران ریاست جمهوری ام، به ژاپن سفر خواهم كرد. ما اكنون می خواهیم به جهان نشان دهیم كه جی.هشت در ازای وعده هایی كه می دهد پاسخگو است و نتیجهبخش. ما در مورد نبرد با تندروهای خشونت گرا نیز صحبت خواهیم كرد. این نبردی است كه در جریان است.
خبرنگاری، رییس جمهور آمریكا را در مورد احتمال حمله نظامی اسراییل به ایران مورد سوال قرارداد. جرج بوش در پاسخ گفت: من همواره گفته ام كه همه گزینه ها روی میز است، اما اولین گزینه برای آمریكا این است كه این مشكل را به صورت دیپلماتیك حل كند. من همچنین این امر را روشن ساختهام كه تا زمانیكه طرف های دیگر با ما همسو نباشند، امكان حل یك مساله به صورت دیپلماتیك وجود ندارد. به همین دلیل هم، من برای متقاعد ساختن رژیم ایران جهت عدم برخورداری از تكنولوژی مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته ای، دیپلماسی چندجانبه را دنبال كرده ام. در جریان آخرین سفرم به اروپا، از اینكه رهبران این كشور ها برمیخاستند و در مورد نیاز به فعال نگهداشتن ائتلاف مان و حفظ فشار بر رژیم ایران، تاكید می ورزیدند بسیار خشنود شدم.