سه‌شنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۸

خامنه ای مسئول مستقیم کشتار و شکنجه است


خامنه ای مسئول مستقیم کشتار و شکنجه است

زینت میرهاشمی

طپش قیامهای خیابانی در سه هفته اخیر که سیمای خیابانهای تهران، اصفهان، شیراز و .... را دگرگون نمود، همچنان بیت رهبری و وابستگان به آن را هدف قرار داده است. اثرات این رویداد بزرگ در سخنان ولی فقیه و انصارش در این روزها خود را نشان می دهد. اگر چه اعوان و انصار ولی فقیه با تکیه به رهبر، شمشیر سرکوب را از رو بسته و هر چه می خواهند می کنند اما جملگی بر عظمت این رویداد تاکید و سقوط نظام جمهوری اسلامی را در طپش پر طنین قیام حس می کنند.

علی خامنه ای روز دوشنبه 15 تیر طبق عادت همیشگی این رویداد عظیم را به بیگانگان نسبت داد و آن را «رقابت داخل خانواده» دانسته که گاهی امکان دارد «به عصبانیت هم کشیده شود». هشدار ولی فقیه برای اتحاد دوستان در مقابل دشمنان در برابر شعار «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» است که از طرف مردم در برابر سرکوبگری مزدوران رژیم داده می شد. شاهرودی رئیس قوه قضائیه رژیم، با صدور یک بخشنامه سرکوبگرانه دستور سرکوب افرادی را داد که با رسانه های برون مرزی مصاحبه یا خبررسانی کنند. وی اعلام کرد که:«افرادی که به «نحوی از انحا» با شبکه های ماهواره ای همکاری کنند و یا «در قالب هسته ای سازمانی که از طریق سایتهای اینترنتی ایجاد می شود» عضو شوند، مجازات خواهند شد. از طرفی دیگر رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران روز دوشنبه 15 تیر گفت:« اکنون بي طرف وجود ندارد. جريانات دو دسته اند کساني که مدافع و حامي انقلاب و نظام هستند و کساني که درصدد براندازي هستند.» صحبتهای این پاسدار نشان دهنده شکنجه و کشتاری است که اکنون در زندانها در جریان است. وی گفت:«در این حوادث چشم فتنه آسیب دید اما کور نشد و اکنون باید چشم فتنه را کاملا کور کرد و از حدقه درآورد و کور کردن چشم فتنه هم با نورافشانی به پشت این صحنه ها امکان پذیر است.» پشت صحنه ای که این جنایتکار از آن حرف می زند دستگاه تواب سازی و فشار به دستگیرشدگان برای اقرار علیه خودشان است. همگان این شیوه پوسیده را بی اعتبار می دانند.

اقدامات نهادهای سرکوبگر رژیم در این روزها مقابله با هماوردطلبی مردمی است که در خیابان خشم و تنفرشان از ولی فقیه را نشان می دهند. خبرهای شکنجه، کشتن زخمیها در زندان و دستگیریهای گسترده فراوان است. اما خشم مردمی که در خیابان شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور را دادند نشان از اراده مردم برای تغییر است، اراده ای که خود را برای یک رویارویی بزرگ با ولی فقیه اماده کرده است.