دوشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۸

تشكيل كميته عربى - اسلامى دفاع از شهر اشرف و مقابله با گسترش بنيادگرايى رژيم ملايان

تشكيل كميته عربى - اسلامى دفاع از شهر اشرف و مقابله با گسترش بنيادگرايى رژيم ملايان

maryam-rajavi

خانم مريم رجوى رئيسجمهور برگزيده مقاومت طى سخنانى وضعيت اشرف، زنان و 36گروگان اشرفى را تشريح كرد و همه مسلمانان را فراخواند كه به دفاع از زنان اشرف برخيزند.


غروب روز شنبه 5سپتامبر، در اجلاسى در پاريس با حضور هيأتهاى عربى و اسلامى متشكل از قانونگذاران، شخصيتهاى حقوقى، سياسى، اجتماعى و مدافعان حقوقبشر از كشورهاى مختلف اسلامى از جمله الجزاير، اردن، فلسطين، مصر تشكيل كميته عربى- اسلامى در دفاع از اشرف اعلام گرديد.
چهرههاى نماينده اسلام در فرانسه نيز در اين اجلاس شركت داشتند.
سيد احمد غزالى نخستوزير سابق الجزاير اين اجلاس را، كه در مقر شوراى ملى مقاومت ايران در اورسورار برگزار گرديد، در آستانه افظار پانزدهمين روز ماه رمضان افتتاح نمود.
«كميته عربى - اسلامى در دفاع از شهر اشرف» طى بيانيهيى از شخصيتها، انديشمندان، روحانيان و مدافعان حقوقبشر به ويژه در منطقه خاورميانه خواست كه حمله 28ژوييه 2009 نيروهاى دولتى عراق عليه قرارگاه اشرف را كه منجر به كشته شدن 11تن از ساكنان اشرف و مجروح شدن 500تن از آنها شد، به مثابه «جنايتى كه خنجرى بر وجدان جامعه عربى و ميهمان نوازى آن و ارزشهاى اسلامى است» محكوم نمايند.
خانم مريم رجوى، رئيس حمهور برگزيده شوراى ملى مقاومت ايران طى سخنانى گفت: «با آنكه اشرف در هفتاد كيلومترى مرز ايران قرار دارد، در صدر نگرانى حاكمان ايران است. آنها سركوب مجاهدين را مهمترين اولويت خود در روابطشان با هر دولتى قرار داده‌اند و اشرف را بخشى از قيامهاى جارى در تهران مى‌بينند. علت كينه‌توزى رژيم ولايتفقيه به ساكنان اشرف اين است كه آنها الهامبخش مبارزه زنان و جوانان و قيام كنندگان براى آزادى هستند».
وى افزود: «امروز چهل روز از گروگان گرفته شدن 36تن از ساكنان اشرف مى‌گذرد. آنها و حاميانشان در نقاط مختلف جهان در تمام اين مدت در اعتصاب غذا هستند. ادامه اسارت آنها بهخصوص بهرغم صدور حكم آزادى آنها از جانب قاضى، برخلاف همه موازين انسانى، اسلامى و قانونى است. وى افزود: هزار زن پيشتاز مجاهد در شهر اشرف مستقرند. حضور نيروهاى مهاجم در اشرف كه بارها زنان را به هتك حرمت تهديد كرده‌اند، آنان را در موقعيت خطرناكى قرار داده است. وى همه مسلمانان را فراخواند كه در دفاع از آنان برخيزند».
شركت كنندگان از جمله شيخ تيسير تميمى، قاضى القضات فلسطين، شيخ حمدى الضعير از قضات فلسطين، خانم نريمان الرؤسان، آقاى محمد الحاج، دكتر على الضلاعين نمايندگان مجلس اردن و دكتر صلاح عبدالله رهبر حزب پيشرو ناصرى مصر، در سخنان خود حمله به اشرف را بهعنوان تعرض عليه مسلمانان بىدفاع بهطور قاطع محكوم كردند. آنها حمايت قاطع خود و بخش اعظم مردم دنياى عرب از اهالى اشرف و پايدارى آنها را اعلام نموده و ضرورت وحدت عربى در مقابله با گسترش بنيادگرايى اسلامى از نوع آخوندى را مورد تأكيد قرار دادند.
خانم انيسه بومدين نويسنده و اسلام شناس، شيخ داو مسكين از اقطاب مسلمان فرانسه، آقاى غالب بن شيخ اسلام شناس و آقاى محمد مستيرى رئيس انستيتوى تفكر اسلامى در فرانسه و شيخ خليل مرون و آقاى توفيق سبتى اعضاى دفتر اجرايى شوراى مسلمانان فرانسه در عداد سخنرانان در اين اجلاس بودند.
كميته عربى اسلامى دفاع از شرف در بيانيه خود مىگويد: «نابودى اشرف براى رژيم ايران كه با قيامهاى سراسرى مردم ايران مواجه است اهميت مضاعفى دارد. اين قيامها باعث شده كه بنيادهاى رژيم ولايتفقيه متزلزل شود، رهبرى آن شقه شود و اكثر روحانيان از آن روى برگردانند. جنايت عليه زندانيان از جمله تجاوز به دختران و پسران زندانى كه به تازگى توسط مقامهاى خود رژيم افشا شده يكبار ديگر از ماهيت ضدانسانى و ضداسلامى آن پرده برداشته است».
بيانيه اشاره مىكند كه «كشتار ساكنان اشرف، تلاش ملايان براى خروج از اين بحران است و هيچ ربطى به ملت عراق ندارد. در 23سال گذشته عراق ميزبان هزاران تن از مجاهدين بوده» بهشهادت ميليونها عراقى و بسيارى از رهبران ميهن پرست و دموكراتيك عراقى، «حضور سازمان مجاهدين خلق در عراق، بزرگترين سد و مانع سياسى و تاريخى در مقابل استراتژى هژمونى ايران است».
كميته از مردم عراق خواست «براى نجات عزت و شرافت عراق و عرب صداى خود را عليه اين جنايت بلند كنند و به حمايت از ميهمانان خود در شهر اشرف برخيزند».
مؤسسان كميته خواهان «آزادى بلادرنگ 36گروگان ساكنين اشرف، خروج نيروهاى عراقى از اشرف و استقرار يك نيروى بينالمللى در اشرف، و تضمين حفاظت آنان توسط نيروهاى آمريكايى و عدم هرگونه جابجايى ساكنان اشرف در داخل يا خارج عراق» شدند.
دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
14شهريور 1388 (5سپتامبر 2009)